Alla inlägg under augusti 2012

Av Christer Johansson - 31 augusti 2012 22:25

var arbetet igång med det lilla sidoprojektet och vi möttes av ett regnigt Bollnäs, idag skulle själva huvudpersonerna och dom två nya karaktärerna fotograferas.

En supertalang till fotograf vid namn Olivia tog hand om oss och styrde upp det hela bra och vi är supernöjda efter dagens plåtning.

Nu har vi fått se hur dom två nya figurerna ser ut och ett gott tecken är ju att varken jag eller Christian kunde titta på varandra under själva plåtningen för då brast vi ut i skratt, lovande!


 


Efter helgen börjar själva repetionerna och snickrandet på två rykande färska karaktärer, spännande!

Denna berättelse som kommer framföras både live och via en filmduk med start i Gävle 17 november är inget nytt småstadsliv, ingen ny värld utan bara ett litet sidoprojekt en liten berättelse om två vilsna män och deras vilda jakt på den perfekta kvinnan, TYP!

Alla turnedatum kommer presenteras lite längre fram och en trailer på showen är under arbete, där får ni se vad det här handlar om egentligen.

Men HUMOR är det iaf, det ska ni ha jävligt klart för er!



Av Christer Johansson - 30 augusti 2012 14:53

”Blomflugor är medelstora till ganska stora tvåvingar,

med en kroppslängd från omkring 5 upp till 20 millimeter.

Som namnet antyder så ser man dem ofta ätandes nektar och pollen från blommor"


 


Det tog två veckor att skriva detta och den 17 November har den sin premiär i Gävle, det bästa av två världar när film och teater möts i föreställningen Förfesten & Blomflugan.

En 2 mansshow helt enkelt.


Snart kommer blomflugan bli en obehaglig verklighet!


Va vad sa ni, vad jag lyssnar på? Madness såklart!!!






Av Christer Johansson - 29 augusti 2012 10:40

10 Augusti 2012 är datumet som småstadsliv lade ner och det stora lugnet skulle infinna sig, men det blev allt annat än lugnt kan jag säga. Filmförsäljningen på nätet ökade och våra privatuppdrag med städtanter mfl ökade lavinartat.

Stånk Tommy har gjort jag vet inte hur många bröllop!

Jamen ni hör väl, bröllop!!??

Vafan gör han på ett bröllop, den finaste dagen i deras liv.

Brudparen vill ha denna bindgalna bilmekaniker vrålandes i sin skitiga meckaroverall på deras finaste dag alltså, och det tycker jag är helt fantastiskt.

Man blir stolt och rörd och man börjar så smått förstå vilken kultstatus dessa småstadslivsfigurer har fått.


      


Den populäraste ingrediensen i ett småstadslivsbröllop är när Stånk Tommy rusar in mitt i bröllopsvalsen och vrålar att bryta, för att sedan ge brudparet en rejäl Zambakurs.

Fantastiskt att se brudparet och hela lokalen studsa i Zambans tecken, bröllop kan vara lite stela men det fixar Tommy gärna till på sitt egna lilla vis, MR ICE BREAKER OM MAN SÄGER!!


Ara! nu återgår jag till mitt manusskrivande, men att bräcka denna figur blir nog svårt eller rättare sagt omöjligt.


Hörs på!

Av Christer Johansson - 28 augusti 2012 21:23

Vad humor är viktigt för mig/oss människor, man har haft en ganska jobbig dag där det har ältats och funderats på livets alla problem, men så börjar man youtuba lite och hittar lite gamla klipp med Benny Hill.

Skratten till detta klipp räddade min dag, tack Benny Hill R.I.P

Såg detta för hysteriskt längesedan och skrattade lika gott idag som vuxen, kvalite!




Av Christer Johansson - 27 augusti 2012 16:23

Hösten är här med sina friska och småkalla vindar som sveper in och bryskt sopar undan sommaren.

Fan jag är lite smårädd för hösten jag, kraven hårdnar och sommarens alla lekar är slut.

Nu är det dags att kavla upp ärmarna och börja jobba, plugga eller nått annat och till det frysa arlset av sig, lata dagar i solen är över och vårt avlånga land skall bli kallt och mörkt.

Usch! Nu blir man ju nedstämd ju, snyft! 


 

Sista middagen med gänget var ju åxå lite nedstämd som ni ser, detta var innan sista showen i Härnösand. 


Jag möter hösten med nedsänkt blick och fortsätter mitt skrivande och spånar vidare för framtida humorprojekt, jag kanske kan skriva nått snabbt som kan lysa upp höstmörkret och få mig och kanske några fler därute på lite bättre humör nu när hösten kommer,ja det kanske går det.


Hörs!

Av Christer Johansson - 23 augusti 2012 12:11

Okey, jag har en liten föreställning på gång nu men det är INTE ett nytt småstadsliv, jag vill vara mycket KLAR på den frågan.

Det är bara ett litet sidoprojekt, en liten berättelse.

Ev/en filmteater skulle man kunna säga.

Men vad är det för nått da?

Eftersom detta är bara skisser och funderingar ännu i en enda stor röra så kan jag inte avslöja särskilt mycket, ja typ nästan ingenting, bara att det är humor, min humor!

Okey ni får en liten hint om vad det handlar om då, min ide som jag filar på, den lilla berättelsen.


    


"Du smyger dig sakta fram till fönstret och tar ett djupt andetag innan du försiktigt vinklar upp persiennen, du försöker trots det starka skenet se om det lurar några krypskyttar därute.

Men det enda som uppenbarar sig på din bakgård är en kullvält kolgrill som omges utav tusentals importöls burkar och en hickande stereo som fastnat på låt nr 7.

När du sedan upptäcker att kylskåpet är tomt och du står inför det oundvikliga och den fruktansvärda uppgiften att ge dig ut bland människorna på gatan kommer tårarna.

Och när blomflugan till sist landar på ditt nattduksbord med en gigantisk smäll så har du inga tårar kvar och du blir ensam kvar med den omedelbara och fruktansvärda skräcken"


Mmm..vi får se vad det blir av detta, när hur och vart!?

Ingen aning, det enda som jag vet är att det inte är småstadsliv eller ett nytt småstadsliv.

Bara ett litet fristående sidoprojekt som kom till av denna skaparexplosion jag fick efter att vi lade ner småstadsliv, det bara bubbla upp detta med blomflugan, spännande att se vad det mynnar ut i.

Jag har ingen aning..


    


Nu ska jag läppja mitt svarta kaffe som står och ryker här bredvid mig, Hörs!


Av Christer Johansson - 22 augusti 2012 17:46

Hm, skaffa sig ett jobb kanske, alltså ett riktigt jobb hehe..

Småstadsliv har lagts ner och städtanter och jägare och bindgalna bilmekaniker har lagt sig för att vila.

Men jag står ju ensam kvar med alla galenskaper pockandes i huvudet.

Hm, men vad ska man hitta på mån tro?

Restaurangbranschen har man ju gnuggat hela livet och det känns inte alls aktuellt och lockande, men då ska vi se!


Hm, vad har jag för utbildning då..

9 årig grundskola, WOW!

Den kommer man inte långt på, oj oj oj..

Jahapp, men kan jag nått mer då, är jag händig med hammarn, eh? NEJ!

Alltså vad fan kan jag då?

Hm?

Lång tystnad här nu vid köksbordet i skenet av laptopen..

ÄH!

Jag skriver en liten föreställning, inte småstadsliv då förstås och inte någon ny värld satsning likt småstadsliv, bara nå litet sidoprojekt, en liten föreställning där jag får vara det jag tydligen är bäst på, eller iaf vet att jag kan..


Vara rolig!

 


Okey, men vad ska den handla om, hm?


Brb!!

Ska bara skriva en liten föreställning.


HÖRS!

Av Christer Johansson - 20 augusti 2012 20:23

Ikväll blir det film bara så ni vet, jag ska gräva fram en gammal goding i mitt dvd arkiv förstår ni.

Det får bli en film som jag blir lite glad av, en riktig godbit med Jeff Bridges(favvoskådis).

The Big Lebowski av bröderna Cohen, en riktig pärla som jag varmt kan rekommendera.

Så lite varma mackor och sovkudden i soffan så äre bara luta sig tillbaka och njuta av underhållningen, trevligt!


 

FUCK IT DUDE LET`S GO BOWLING!


Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards