Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Kroggänget som blev filmmakare.

Av Christer Johansson - 17 juni 2013 00:11

Nästa söndag börjar inspelningarna av den nya filmsatsningen "Tillbaka till Holmsveden"

En ny värld med ca 15 nya karaktärer, en hel by att lära känna alltså så att det bara blir en film är knappast troligt.

Manuset och hela ensamblen känns mycket intressant, filmen har en egen nerv.

Klart att man kommer känna igen vår småstadslivshumor men den kommer serveras i ett annat tempo och i nya livsöden som skiljer sig lite från det vi gjort tidigare.

Det vi lämnar bakom oss är den infekterade vargfrågan, även den vilda jakten på det perfekta gubbskinnet.

Vi kommer heller inte ha någon bindgalen bilmekaniker, inte heller någon hårdrockare med bakåtvänd keps.

Allt blir nytt och vi är jäkligt nyfikna vad detta kommer att bli, för vi har absolut INGEN ANING!


Det enda jag vet var att ett vanlig kroggäng utan film/teater utbildning träffades efter jobbet och spelade in några roliga klipp, som vi sedan la ut på youtube, ja och resten vet ni ju.


 

bilden ser vi längst till vänster Jossan Hillström(Smulan) från Småstadsliv 1, sedan har vi Ida Edling sminkös vid första filmen, sen har vi Rebecka som spelade dottern(Venus) till Ingmar & Johanna, sen har vi Björn varit med som statist i två av filmerna, han är för övrigt Lichlns storebror, sen jag & Christian då, sen flickorna till höger har jobbat med småstadslivsshopen, och Anna längst till höger sköter just nu idag hela web-shopen åt småstadsliv Sverige AB.

Sen har vi ju Martina Olsson som inte kunde vara med vid detta kort, hon jobbade som bartender hos mig.

Kroggänget som blev filmmakare, kul som fan när man tänker efter, fan vilken resa alltså.

 

För det blev ju ganska så stort som sagt, över 30 tusen sålda dvd:er över hela Sverige, egen radiosshow på Sveriges radio, turnerat med 4 olika liveshower under en 3 års tid.

Tänk vad lite restaurangfolk kan ställa till med ändå, klart man känner sig lite stolt!

Men som sagt om en vecka påbörjar vi en ny resa, men vart den kommer ta oss och hur den kommer sluta vet bara framtiden, men låt oss hoppas att vi kan hålla på med det här ett tag till iaf, ja för det är ju så förbannat roligt!


Tystnad tagning action!


Tillbaka till Holmsveden is NEXT!

 
 
Ingen bild

Bårgbjörn

17 juni 2013 11:40

Känner man er rätt så kommer väl hela filmen bli en enda lång skrattfest el nåt! Själv ska man till Leksands torraland under midsommar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards