Alla inlägg under augusti 2013

Av Christer Johansson - 21 augusti 2013 21:26

Jag hade passerat denna by i många år och alltid tänkt samma sak, här vill jag spela in en film en dag.

Sommaren 2013 tog jag beslutet och min väntan var över, jag tog kontakt med byns eldsjälar som utan tvekan öppnade sina armar och bjöd in oss till deras by och hem.

Utan dem skulle det aldrig ha gått, tack till Kenneth Lindberg & Anita Johansson på Cafe.

 

Efter att jag fått låna stadsnyckeln så satte jag igång med manusskrivandet som gick oförskämt lätt, närmare 15 nya karaktärer ramlade snabbt fram ur pallet, jaha men vad bra!

Vi låter väl kameran rulla då, och nu när sommaren lider mot sitt slut så står vi här inför den sista scenen i detta nya filmprojekt, galet men mycket spännande!

Jag ser tillbaka på en helt fantastisk sommar av skratt, tårar, glädje och kanske det viktigaste av allt en uppsjö av TOTAL URFLIPPAD SKRUVAD HUMOR!

 

Vår egensnickrade humor som vi bara älskar att framföra, jaa jag vill tacka hela gänget som gav allt i detta filmprojekt och ni är många som skall ha tack, en hel hög!!!!

Häng på nu, nu kör vi ba!

 

Folket bakom kameran och då börjar jag såklart med maestro himself, ingen film utan Roxa!!

Sen pojkarna från Sandarne Henke Jakobsson & Christian Sandström där Henke slet med loggan och Sandström slet med ljudbommen och nu med musikskapandet till filmen, bra jobb boys!

 

Sen kvinnorna såklart, Johanna i Sollefteå och sen ett stort tack till rekvisita ansvarige och allas vår mamma Maria Brunkes(på bilden) ja vetefan om det gått om du inte hoppat med alltså,TACK!

Sen till alla galningar framför kameran, haha..

Fuckin love you all!!!

Ses på fredag, sista scenen sen höjer vi glaset och säger SKÅL!

  

Tack från hela mig till alla NI fantastiska människor som var med vid denna första historiska filmsommar i Holmsveden, TACKARRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!



Av Christer Johansson - 18 augusti 2013 10:10

 

Tillbaka till Holmsveden.

En ung kvinna flyttar tillbaka till Holmsveden efter sin fars död. Hennes barndoms by har dock förändrats sedan hon lämnade den. Den tidigare så livfyllda huvudgatan gapar tom, färgen på husen har flagnat och busslinjerna är indragna sedan länge. Mötet med människorna och livet på landsbygden visar sig svårare än hon kunnat föreställa sig och kollisionen med småortens invanda tankemönster blir hård. I Holmsveden kretsar det mesta kring byns stolthet, det lokala fotbollslaget Haikarna, som med tanke på lagets uteblivna framgångar har en rörande enad by i ryggen.


Men allt är dock inte vad det vid en första anblick verkar vara i Holmsveden. Under den till synes lugna och fridfulla ytan pågår något som ingen gärna talar högt om. Men är det som alla säger, att nedläggningen av sågverket och prioriteringarna på de kringliggande städerna är orsaken till avfolkningen av den lilla byn? Eller är det i själva verket något annat som ligger bakom…

Skaparna av humorsuccén Småstadsliv är med en helt ny berättelse, förnyad kraft och stor värme tillbaka på vita duken med Tillbaka till Holmsveden. Häng med på en omtumlande resa ut i den svenska avfolkningsbygden och möt människorna och de minst sagt udda karaktärerna i den första delen av berättelsen om Holmsveden - en berättelse som också blir ett tragikomiskt inlägg i debatten om den döende svenska landsbygden.
 
Text: Martin Sjökvist
 
Världspremiär 22/11 2013 på idrottsgården i Holmsveden.
Biljettsläpp 31 augusti på Westerndagen i Holmsveden, där vi säljer biljetter mellan 11.00-18.00
Välkomna!
 
Av Christer Johansson - 7 augusti 2013 21:54

Efter 5 dagars inspelningar satt jag där i framsätet i bilen och var ruskigt trött, Christian körde och Martina satt där bak.

Ingen sa något, ingen orkade prata vi var helt slutkörda.

Jag tar upp min mobiltelefon och ser att jag fått ett mail, jag öppnar det och efter en stund så letar sig en tår nerför min kind. Jag bryter tystnaden och läser högt för mina vänner i bilen, fler tårar kommer.

fruktansvärt och samtidigt så underbart att du orkar,kämpar,slåss och att VI vår humor kan hjälpa dig, är det absolut finaste jag hört och läst i hela mitt liv, miljoner och åter miljoner styrkekramar till dig!
Du kommer ta dig genom detta, du gör det, jag bara vet det!

Vi tänker på dig Cina kämpa på!!!

 


Mailet jag fick..


"Jag vill säga TACK att ni finns bara.. Så här är det:


För dryga två år sedan fick jag en cancersjukdom. Världen rasade såklart, den elake jäveln tog allt kändes det som- all ork, all glädje, alla skratt(jag som alltid skrattat och är känd för det...) ALLT. Jobbat med stor glädje och stolthet i strokevården hela livet, och plötsligt....ingenting kvar, bara sorg och tårar, och så det värsta av allt min stora motvilja mot att lämna livet som är så himla härligt, med alla som är nära och som jag älskat att skratta med, de som fångade mig när tumörhelvetet fällde, de som höll om och höll i och fanns kvar!

När det var som svartast och ingen visste o kunde säga hur det skulle gå, tog en av mina närmaste vänner dit mina småstadslivfilmer(älskade favvisar innan sjukdomen). Det blev så att de karaktärerna snurrade runt under behandlingar, när jag tränade o när jag grät.. Johanna o Agneta höll mig sällskap om nätterna och städade ut ångesten många gånger!!
Pö om pö och i takt med behandlingar kom orken tillbaka, och en dag satt jag och kollade på nåt klipp när Kenta(av alla) sa nåt som fick mig att bara börja storgråta.. Då bestämde jag mig....Den här jävla sjukdomen ska inte få ta drömmar och livsglädje...den ska inte få vinna över allt härligt jag har, alla som jag älskar så mycket o inte över allt jag vill göra..(tror att cancern blev the evil prusselusk..).
Sen har jag tittat o spytt,tittat o spytt(smickrande va?? jävla fans ni har...).

Men det jag hoppas ni vill ta till era hjärtan-och SNÄLLA du se till att Christian får ta del av det här- är att NI(eller era karaktärer) HAR GETT MIG LIVET TILLBAKA, och jag önskar jag kunde ge er en miljon, eller ta ner månen eller nåt!!Den varma humor ni har mellan er på scen är underbar och säger så mycket!! Det jag kan och tänker göra är att fortsätta leva och skratta - duger det som tack??.... Det första gapskrattet från djupet av mitt hjärta kom när agneta gav sig ut på isen.... min sjuksköterska som vaktade droppet då sa att det var väl typiskt att det var Agneta som skulle bli den som gav skrattet tillbaka. Jag skrattade så jag skrek!!!
Sen måste jag väl erkänna att jag är lite kär i Leif...underbare på nåt vis trygge Leif ändå...

nu är jag så mycket piggare, prognosen är god och alla prover är bättre, jag har börjat arbetsträna(!!) och jag lovar er att ingen var lyckligare än jag i Långbuan- INGEN!!...när jag orkade hela kvällen och Agneta städade björkarna så fint...o älskade stånkTommy, som kommenterade min byst(har ju opererat bort ett bröst) och jag bara kunde skratta. Vännerna och jag konstaterade då att: ja vänner och familj som slog en mur omkring mig betyder allt- MEN FAN NI LIGGER INTE LÅNGT EFTER!!!
Jag följer er på instagram(orkar inte faceboka än), och varje gång jag gillar en bild så hoppas jag det går rakt in i hjärtat på er gosingar, som var med och räddade mitt liv! gud så jag väntar på filmen!
Jag har inget behov av att göra nån stor sak av det här, jag vill bara vara Cina som lever och skrattar.
Kände bara att ni har rätt att veta, nu pratar jag inte om sjukdomen mer, jag pratar om framtiden och skrattar mycket.
TACK att ni finns, att ni gav mig skrattet tillbaka. När jag ser er nästa gång blir det gruppkram!!! Nu ska jag spy en stund...
Massa massa kram jag älskar Er!!!"
 
Den här är till dig från oss, miljoner och åter miljoner styrkekramar!!



Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards