Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

"Mellan fyra ögon sjunger hon låten som jag önskade"

Av Christer Johansson - 28 oktober 2012 19:27

Lite krogminnen och ogenerade namedrops!


Brinkenstjärna satt på mitt kontor och vek flera hundra dyngsura hundralappar och med ett snett litet leende och skakande huvud sade han..


"Detta är det sjukaste jag varit med om"


 


Nu har jag inte läst hans bok men tveksamt om incidenten står med då jag tappade 20 tusen i vattenbadet i köket och han fick sitta och handtorka hela hans och Hannah Grafs gage på mitt kontor, eh vad jag gjorde?

Jag festade vidare ute i restaurangen, vafan vi hade ju filmpremiär och storfest!

Detta hände under filmpremiären av småstadsliv 1 på min krog i Bollnäs, jag hade Lars kristerz på scen och Hannah Graf och Brinkenstjärna som deejays, hehe..

Skaplig kontrast! Sånt älskar jag.

Eftersom jag hade tagit mig friheten att vara ledig denna kväll så lät jag mina bartenders jobba hårt då jag och kocken(Christian Wallin) skulle festa och fira lite, vafan vi hade ju filmpremiär!

Och det blev blött, men dra mig baklänges vad det blev hey baberiba!

Så när jag skulle betala Brinkenstjärna på småtimmarna så klämde jag sedelbunten på 20 lakan lite väl hårt så alla sedlarna sprutade iväg ner i kockens vattenbad, ooops!

Brinkenstjärna drog sin hand på sin flint och såg bekymrat på dom genomblöta sedlarna, en av mina bartenders tog befälet och suckade..

"Crille gå ut och festa, jag fixar det här"

Brinkenstjärna satt nån timme på mitt kontor och strök och torkade pengar alltmedans jag glatt festade vidare och dansade till Lars Kristerz underbara 70tals toner!



Ara!!

Ska vara a, klart kroglivet som jag levt i nästan 20 år har varit jävligt roligt åxå, det slutade med skulder och konkurs men om vi glömmer baksidan av kroglivet och minns alla crazy moments så var det fan ganska kul endå.

Nu ska jag inte berätta allt, finns oskrivna lagar som man måste hålla åxå.

Det var nu det hände!

Bakom kullisserna när alla gästerna gått hem så dukades logerna upp med lite öl och vin och artisterna tillsammans med krögare och kock slog klackarna i taket, herrejävlar vilka partaj!


 

Lennart Jähkel vinglade hem till hotellet till soluppgången, men innan dess spelade han gitarr, sjöng, skålade och tvingades nöta repliker från jägarna, precis som det skall vara när det är fest!

Oförglömlig natt, tack Lennart! Och alla ni andra, Engmans Kapell, Erik Broden, Per Persson, Christian Wallin, pussar!



Jora! Nu när jag endå är igång med dessa Ogenerade namedrops kan vi väl fortsätta med lite andra happy moments från krögarlivet.

Jag la en ask med chokladhjärtan med en liten lapp i hennes loge, på den stod det..

"Snälla spela Forever doesnt live here anymore, kram! Bästa Hälsningar /krogägarn"

Men låten kom aldrig på hennes scenuppträdande. Attans! Fan hon kanske inte gillade chokladen.

Sedan efter konserten med Perssons pack och Marit bergman blev det som vanligt partaj i logerna och livat värre. Och plötsligt känner jag en hand som tar tag i min arm, jag vänder mig om och där står Marit med sin gitarr,

hon ler och säger "kom"


 


Marit Bergman stänger dörren till sin loge, där slår vi oss ned på varsin sida om bordet, sedan tar hon en klunk av ölen innan hon tittar ner på sin gitarr och börjar spela, jag sitter stilla som ett ljus och nervös som en skolpojke.

Hon höjer sitt huvud och ser mig i ögonen när hon börjar sjunga, jag sväljer tungt och vet inte vart jag ska ta vägen, men jag sitter kvar och ler..

Mellan fyra ögon sjunger hon låten som jag önskade..

Blushing!!!!!


Happy moments!!

Blir fortfarande varm i kroppen när jag minns tillbaka och skriver om det.

Jaha!!

Vad hände mer då, jo!

Svennes Lotta har skällt ut mig, hehe..kul va?'

Ja jag filmade henne utan att fråga, och det fick jag höra så det tjöt i örona efter spelningen, Svenne lugnade henne och tog med henne in i logen där en 75:a Whisky väntade som jag hade försett dom med, hehe..


 

Det är ett jävla rivjärn den där Lotta!


 


Tomas Dileva VILKEN superskön kille!!

Och den bästa kvällen jag haft på krogen, allsången till Miraklet är det mest religösa jag varit med om, gåshud och MAGISKT!!



Allt det andra som hände behåller jag för mig själv, jag ler och ser tillbaka på en fantastisk tid på andra sidan bardisken, tack alla anställda och artister ingen nämnd ingen glömd!


Hörs hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards