Direktlänk till inlägg 15 april 2013

"Kommer det bli en ny film?!"

Av Christer Johansson - 15 april 2013 12:03

Ja det gör faktiskt det, men inte en ny småstadslivsfilm.

Småstadsliv får vila, hur länge har jag ingen aning om.

Denna film som vi börjar spela in i sommar är en helt ny by med nya figurer nya livsöden och förhoppningsvis nya skratt.

Jag vill testa fler karaktärer som finns där inne i bruset, ett brus som har varit olidligt den sista tiden och som nu måste släppas ut.

Bruset av nya ideer som plågar min vridna skaparskalle som nu äntligen ska få se sitt första dagsljus, från ett brus till en helt ny film, tillbaka till Holmsveden is next!


                                         Tillbaka till Holmsveden.

                        

                     "Fotbollsjävlar"


 

Men vilka är det vi kommer få träffa i nya filmen då?


Jao här är några iaf..


Anna Ask flyttar tillbaka till Holmsveden som hon lämnade som ung, hon skall ta över sin avlidne pappas målaratelje, med sig har hon sin man Hans som ska försöka skriva sin deckare.

Sten & Stanley Jongeljans, där Sten är byns mackägare och levande legend som gammal målskytt i byns hopplösa fotbollslag, Stanley 28 år är sonen som gått i barndom sedan mamman rymde för 4 år sedan.

Carro & Denise är byns blonda bombnedslag.

Pitten är fotbollslagets materialförvaltare, där knäpp Kent kommer spela en mycket avgörande roll på mittfältet.

Säjve som sköter byns ICA och bykrog hamnar i hemskheter då han lyckas reta upp byns gudfader Herr kjell.

Poliserna Snäll Roger och Jack Morgan MCvaderson försöker hålla ordning på byn.

Calaisia är dökär Ola.

Ungkarlarna Ulf & Tomas blir ringmärkta!?

Annkrastina Eberholtsvårt gifter sig med Benny Smällfors.

Och många fler kommer ni få träffa i denna nya film, familjen Eva & Mats Keso med dottern Maria, Diana på ICA.

Prästen, Tord, Matilda, Patty mfl..

Och till hösten 2013 får ni träffa byn, filmpremiären då!


 

Hajkarna är byns fotbollslag som lyckas göra nått som dom inte gjort på 24 år, veest!


Så äre, filminspelning i sommar!


Jävligt skön låt här nedan för den som vill lyssna, hörs hej!


 
 
Ingen bild

Daniel

15 april 2013 15:03

Men Ingemar da? Han ar ju min absoluta favorit av hela ganget. :(
Antar att karaktarerna fran Smastadsliv inte kommre dyka upp nagot i nya filmen? Vet inte vad jag ska ta mig till utan hysteriska Ingemar!

 
Elin Brunlöf

Elin Brunlöf

15 april 2013 16:30

Tyckte jag också att jag kände igen huset... ;) men detta kan väl ändå inte vara sant?

http://ebrownie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards