Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

I have been arrested in the streets of Philadelphia.

Av Christer Johansson - 22 oktober 2012 13:38

Den kommande föreställningen Förfesten & Blomflugan är som sagt lite av en självbiografi men bara litegrann, inte själva händelserna kanske men däremot själva känslan och upplevelsen.

Själva blomflugan har vi genomgått många gånger och vet hur skräckinjagande den kan vara, jag har upplevt den både på hemmaplan och over there in America.

Den borta i USA kan jag utan tvekan säga att den var den värsta blomfluga jag haft, den var svettig alltså, hua!


 


Min värsta Blomfluga i was arrested in the streets of Philly och kallad till rättegång in the local court house of Philadelphia.

SANT!

Det här var väl typ för 5-6 år sedan och jag och en kompis var över till staterna för att kolla på lite NHL hockey och en viss Peter Forsberg, tror ni han spelade?

Nej han var skadad, grr!!

Men resan innehöll en massa skoj ändå, träffade en hockeyspelande golfinstruktör och en sjukskriven brandman från New York och 11 septemberattacken.

2 mycket trevliga gossar som tog med oss på en massa äventyr i deras barndomskvarter, svartkrogar och inte allt för gästvänliga turistområden.

Philadephia är ju USA:s tredje farligaste stad, bara en sån sak.

Deras bil som vi färdades uti fick soppatorsk efter en skaplig highway och vi fyra fick vandra genom slumkvarteren, som tur var så kände dom till gatorna väl där dom lekt som barn så det gick prima.

Där gick vi i Sverigetröjor med Forsberg på ryggen och jag i orange Pippi longstocking peruk och ditmålade fräknar, knepig känsla men ack så spännande.

Allt gick bra och natten innehöll både inbjudan till barfights och pistolviftningar på ett horsebetting place, men golfinstruktören och brandmannen styrde bort alla faror och tog oss under deras vingar, så på morgonkvisten när solen steg upp över Philadelphia så kröp vi till kojs på hotellet efter en galen natt i Philly.

Men det skulle bli tuffare än så!

Vi såg en massa matcher på kvällarna för att sedan prova nattklubbarna på Southstreet på småtimmarna, fantastiskt mysigt nöjeskvarter där vi hade mycket skoj ända tills jag blev gripen!


 


I have been arrested here, got damn!


Supernöjd att jag lyckats smuggla med mig en drink ut från krogen, och nu skulle jag vandra vidare till nästa place och partaja ännu mer men den lokala polisen ville annat.

Just det ja, nu var vi Amerika och här får man inte promenera ute på gatorna med alkohol utan den bruna påsen, och okey lite väl rund om fötterna var jag kanske åxå.

det blev till att följa med konstaplarna till stationen för att mottaga ett papper där det stod att jag skulle infinna mig at the local court house of Philadelphia på måndagmorgon kl 9.

Och det gjorde jag åxå tillsammans med en massa andra gangsters, jag friades utan påföljd. HUA!

Min värsta blomfluga var ett faktum.

Aldrig mer dricka alkohol på gatan i USA utan den bruna påsen, gah!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards