Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Från Hollywood till Småstadslivsgänget, otroligt men SANT! This is Ricky Dee.

Av Christer Johansson - 4 juni 2013 10:50

Mannen från Hollywood heter Ricky Dee och kommer från Umeå men har bott och jobbat i Los Angeles mellan åren 1988-1990 där han medverkade i dåtidens mest kända tv-serie, Lagens Änglar.

Hans meritlista är lång och mycket imponerande och jag är mycket stolt att kunna presentera denna lilla men stora man i vår nya film, fantastiskt kul!

Sen att Ricky håller kontakt med min absolut största idol gör inte denna grej mindre, mästaren him self David Lynch!

No words!

 

(Ricky Dee med Mr Lynch, STORT!)


förutom att han medverkat i filmerna Willow med Val Kilmer och Time bandits av Terry Gilliam med storheter som Sean Connery, John Cleese mfl så kommer nu Ricky kunna stoltsera med att ha medverkat i filmen

"Tillbaka till Holmsveden" det du Ricky!


    


Jag/vi hela gänget/ensamblen hälsar dig Ricky välkommen till Holmsveden och hälsingeskogen i sommar, det är väl kanske inte Hollywood men nog så trevligt ändå, för vi är ena jäkligt trevliga satar i småstadslivsgänget ska du veta.

Men nu är jag nyfiken på vem Ricky Dee är och vad han sysslat med tidigare, så Johanna ta över nu!


This is Ricky Dee.

 


•Vad är din roll/uppgift i "Tillbaka till Holmsveden"? 

Min roll i Tillbaka till Holmsveden är. Fotbollslagets maskot byns kron jon som inte är i sina sinnens fulla bruk.


Vad har du för relation till Hollywood/internationella produktioner? 

I Hollywood jobbade jag från 1988 1990 Med allt i från reklam och film. Den mest kända var en tv serie världens mest populära LA LAW = Lagens Änglar.


(Ni kommer väl ihåg denna serie, alla satt vi där klistrade och såg denna serie, jag och morsan iaf)


•Hur kommer det sig att du träffat stjärnor som Johnny Depp och David Lynch? 

Träffade Johnny Depp första gången i LA hade kontakt vi var på Cannes film festival hade kontakt på telefon då och nu. David lynch Träffade jag första gången i Cannes på filmfestivalen han pratade om en roll för mej i en film han hade i sina tankar. Håller kontakt med honom


 

 (Ricky Dee och Jonny Depp på Cannes festivalen)


•Vad tror du om den här filmen? 

Tror om filmen. Det ska bli spännande och roligt att jobba med er. Och jag tror att det blir helt galet knäppt underbart och roligt . Läste några recensioner som var mycket bra från tidigare jobb ni gjort.


•Har du tidigare sysslat med humor? på vilket sätt? 

Har tidigare sysslat med humor. Har jobbat med Felix Herngren pappiraul. och tv 5 Ballar av stål. Och jag medverkade i tv 4 Gustavsson tre trappor med Robert Gustavsson . Komedi programmet . Stockholm Live . Har jag också varit med i


 

(Ricky jobbade med Pappiraul, komikergeniet Felix Herngren)


•Har du under någon period hållit på med underhållning på heltid? 

Hållit på med underhållning. Jag jobbade med Joe Labero i 200 föreställningar På Hamburgerbörs och Rondo. Och spelat teater Peer Gynt 300 föreställningar Folkteatern i Göteborg. Och i Anton tjeckovs Körsbärsträdgården Stadsteatern i Stockholm. Och i Volphone Norske teatret i oslo. Mera kolla. www.rickydee.se 


•Vad är det bästa med att jobba med underhållning?

Det bästa med underhållning är väl att få folk att skratta och ha roligt. Och att själv ha roligt med dom man jobbar med.


TACK! / Johanna

 

 
 
Ingen bild

Hanna

7 juni 2013 03:45

Hej! Jag läste något fruktansvärt roligt på din blogg när jag läste om träningsvärk.
Jag kännerhopp för min jävulskt träningsvärk då du klarade dig hah, kan inte vända mig i sängen ens.
Jaja.
Ha det gott!

// Hanna

Christer Johansson

8 juni 2013 21:23

Haha jasså, hm, kan vara min tennismatch du snackar om nu :) mmm den var brutal, hoppas du överlever din ;)

/C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards