Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

Han är snygg han är Engelsman och han blir med i vår nya film, this is Liam Rooke!

Av Christer Johansson - 8 juni 2013 21:23

  

 

Liam Rooke från Sheffield har utbildats vid drama university i Huddersfield och hade som lärare bla skådespelaren Patric Stewart från filmen X-Men, och nu ska han alltså göra debut med oss i vår nya film Tillbaka till Holmsveden, spännande och riktigt kul!

Ensamblen till sommarens filmsatsning är den största jag någonsin jobbat med, jag bara frossar i den delikata uppgiften att få regissera utbildade drama skådisar från England till bonnpöjkar från Edsbyn som varken stått på en scen eller stått framför en kamera. Detta kan inte bli dåligt för det här måste bara bli underhållande!

Jag hälsar denna skådespelare Liam Rooke varmt välkommen till vårt gäng och vår film, i sommar ska vi skapa filmhistoria!

Hahaha, århundradets fiasko eller total SUCCE!

Ja det kan bli vafan som helst detta, men vilket jävla gäng vi samlat ihop, FUCKIN LOVE IT!

Johanna ta över, och du Johanna var snäll och översätt hans svar åxå hehe..


This is Liam Rooke.

    


* Describe your role in " Tillbaka till Holmsveden". 

"Beskriv din roll i ”Tillbaka till Holmsveden”


My role is of an officer from Scotland yard coming to investigate what is going on.

(Min roll är som officer från Skottland Yard som anländer för att undersöka vad som pågår)

 




* What previous productions have you participated in? 

"Vilka tidigare produktioner har du medverkat i?"


I have a variety of experience/projects that I have been involved with from theatre film and voice overs and I absolutely love it all :-D


 (Jag har en blandning av erfarenheter/projekt där jag medverkat och varit involverad, allt från teater film och dubbningar och jag verkligen älskar alltihop :-D



* How does it feel being part of a Swedish movie? 

"Hur känns det att vara del utav en Svensk film?"


I feel honoured to be part of a Swedish film its exciting.

(Jag känner mig hedrad att vara del av en Svensk film, det är spännande)

 

(Och som polis har han spelat förut fast i England då, här är han i full action med en insatsstyrka i London)


* Do you have any relation to, or experience of Sweden from the past? 

"Har du någon relation till, eller erfarenhet av Sverige sedan tidigare?"


I met a family on Facebook and we became the best of friends and I call them family they are fantastic people. They visited me and my family in England and we had so much in common and really got on so well. Me and my sister visited them in Sweden and immediately I fell in love with how beautiful Sweden is. I can't wait to get back to Sweden and see my Swedish family Ann Christine Rune Elina Christopher and Sabastian. Its a wonderful place.

(Jag träffade en familj på facebook och vi blev bästa vänner, jag kallar dem för familj eftersom de är fantastiska människor. De besökte mig och min familj i England och vi hade väldigt mycket gemensamt och kom bra överrens. Jag och min syster besökte dem i Sverige och direkt så förälskade jag mig i över hur vackert Sverige är. Jag kan knappt vänta att komma tillbaka till Sverige och att få träffa min svenska familj Ann Christine, Rune, Elina, Christopher och Sebastian. Det är en underbar plats)

       

(Liam gillar vårt land och visst är vår svenska sommar av yttersta världsklass, ja den är fan bäst!)


* Are you educated/schooled in acting/movies/theatre? In that case, how and where?

"Är du utbildad/skolad inom skådespeleri/film/teater? Isåfall hur och var?"


I have been acting since I was 9 years old and my whole education has been in acting up to degree level. I still take classes and have been fortunate to be taught by some great people like Patrick Stuart (x men) and loved every second. Training really helps to keep the acting muscles strong.


 (Jag har sysslat med skådespeleri sedan jag var 9 år gammal och hela min utbildning har varit inom detta ända upp till akademisk nivå. Jag läser fortfarande kurser och har haft förmånen att få lära av fantastiska människor så som Patrick Stuart (x men) och jag älskade varje sekund av det. Träning/övande hjälper verkligen till att hålla skådespelar-musklerna starka)

 

(Patric Stewart från X-Men har utbildat Liam)



* What would be your dream role or part? 

"Vad skulle vara din drömroll eller karaktär?"


My dream role or part hmmm that's a tough one??? I would like to work on lots of projects and would love to work as a character on a marvel film.

(Min drömroll hmmm den var svår??? Det är många projekt jag skulle vilja arbeta med och jag skulle älska att få jobba med och som en karaktär i en marvel-film)  

(Det skall som sagt bli mycket intressant och lärorikt att se en utbildad dramaskådis agera framför kameran)


* Last but not least, your favorite thing to do on your free time? 

"Sist men inte minst, din favorit sak att göra på din fritid?"


In my free time I absolutely love the cinema and also to train and keep myself in tip top shape.

(På min lediga tid älskar jag verkligen att gå på bio och jag tränar också mycket för att hålla mig själv i tipp topp form)


Thank you very much! :) / Johanna

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards