Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Christer Johansson - 22 maj 2013 22:47

Helene Åhström skall spela kvinnan som åker "Tillbaka till Holmsveden" hon ärver sin avlidne fars hus och målaratelje, hon tar med sig sin man och hoppas att byn hon lämnade som ung blivit något annat än det hon lämnade bakom sig.

Om byn och människorna förändrats? vad tror ni? :) hehe..

Och tillsammans med sina förföriska mörka ögon så kommer denna Bjuråkers jänta bringa det vackra till denna film i form av hennes musik, hennes röst och sångtexter är jävligt bra ska ni veta!


 

Helene Åhström har vi arbetat med förut, hon var med i vår första Småstadsliv LIVE sommaren 2010, hon både sjöng och spelade mot galna bilmekaniker och ryggskadade grävmaskinister, superduktig!

Att hon kan agera framför kameran vet jag åxå, vafan vi gjorde ju en liten dolda kameran med henne, hehe..hon får berätta själv om det i intervjun tycker jag, så Johanna ta över!


This is Helene Åhström.

 


* Vilken är din roll/uppgift i "Tillbaka till Holmsveden"? 

Jag spelar Anna som är konstnär och flyttar tillbaka till Holmsveden.


* Du skriver och spelar egen musik, är det något vi kommer få ta del av i filmen? 

Ja,jag skriver och spelar eget och iaf en av mina låtar kommer att spelas i filmen.



* Vilken är din favorit sångerska? 

Jag gillar Chrissie Hyndes från Pretenders mest av alla sångerskor. Hon e fett cool och grym.


* Vem i ensemblen känner du allra bäst resp. vem har du minst koll på? 

Jag har mest koll på Martina Olsson då vi bott tillsammans i Oslo i sju månader och hon e en av de finaste människor jag vet. Sen har jag hängt en del me Crille,Christian,Sofie,Martin och Hans då jag va me i Småstadsliv Live 2010 tillsammans med dom. Resten av ensemblen har jag ingen koll på alls tyvärr..men det ska bli riktigt fint att få träffa dom alla.


* Stämmer det att gänget engång riggat en blåsning gentemot dig? 

Ja det gjorde dom, jag drog till Bollnäs där dom skulle intervjua mig trodde jag inför Småstadsliv Live,men istället hade dom riggat dolda kameror och blåste mig.. Det va en hård men nice start.



* Hur ser en vanlig dag ut för dig i nuläget? 

En vanlig dag ser ut så att jag bor i ett litet kollektiv tillsammans med tre andra tjejer i en tvåa i Rågsved..Sen jobbar jag på en förskola i Gamla stan samt spelar/sjunger,skriver, och hänger med mina sambos på min fritid.


 


* Och slutligen vad är det galnaste du gjort? 

Allt jag gör är genomtänkt och harmoniskt.


TACK! / Johanna

 

Av Christer Johansson - 22 maj 2013 09:48

Jonny Olsson är ännu ett nyförvärv från Klarrygänget som jag verkligen ser fram emot att jobba med, ett energiknippe och yrväder som kommer tillföra detta filmprojekt fart, fläkt och ännu mer galenskap, underbart!

Jonnys karaktär Pitten känns mer och mer som en fullträff och min magkänsla säger att detta kommer bli så jävla bra!

Ja ni kommer själva få se sen på premiären vafan jag snackar om, detta är hysteriskt men jävligt galet! :)

Ara nu räcker det, hehe..

Nu får Johanna ta över, this is..


Jonny Olsson

  


* Vad är din uppgift/roll i "Tillbaka till Holmsveden"? 

 Jag ska spela Pitten som är en eldsjäl som brinner 110% för Holmsvedens fotbollsklubb.


* Hur känns det att vara med i filmen?  

Väldigt kul och spännande att få jobba med så engagerade och duktiga mäniskor.


* Påminner den här historien dig om något, är det nått du sett förr? 

Nej verkligen inte det blir ju trots allt en ganska mörk och tragisk komedi. :D


* Vad fick dig att skratta senast? 

 Måste vara när jag härom dagen skulle inviga den nya tvättsvampen! Det är en gul, bullig och lite gullig kyckling jag fick av min käresta. Den gick inte att få nå grepp på, den gled bara runt på kroppen och ur näven och efter 111:e gången jag böjde mig ner för att plocka upp den så var jag skapligt yr. 


* Någon tidigare erfarenhet av film/teater?

Jag kan ju säga att jag är född till en apa som älskar att stå både på scen och framför kameran. Och jag har pysslat med musik och teater sen tidiga år.


 

(Jonny är hårdrockare och det kan inte en enda jävel ta ifrån han)


* Har du några speciella förväntningar inför filminspelningsarbetet? 

Roliga stunder och få lära mej nya saker och ting. :)


* Vem är du, 3 ord?

Dryg, snål och elak ! hehe skoja bara.

Glad. Liten. Skit. ;)


TACK! / Johanna

 

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards