Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Johanna tog ett snack med tatueraren & skådisen Kent Engman inför nya filmen!

Av Christer Johansson - 13 maj 2013 19:49

Johanna Sjödin fortsätter sin intervju serie här på bloggen inför den stundande filminspelningen i sommar, denna gång har hon tagit ett litet snack med Kent Engman, en man som gör debut hos oss i småstadslivsgänget.

Men stått framför kameran har han gjort för, men då bla som KLARRY!

Jäkligt kul att ha dig här Kent, Välkommen!


 

På bilden ser vi karaktären Klarry av och med Kent Engman.


Men nu låter vi Johanna kolla upp den här filuren Kent Engman, är han lika skruvat knepig som Klarry månne!?


 

Johanna Sjödin tog pulsen på Skådisen Kent Engman inför sommarens filminspelning!


 


* Vilken är din uppgift/roll i "Tillbaka till Holmsveden"? 

Hej, hej! Min rollkaraktär är Säjve Sjöfors. Han driver mataffären i byn. Han driver även ett cafe' och mainstreets saloon å bar.


* Du har tidigare sysslat med humor, på vilket sätt tycker du detta skiljer sig motför vad du tidigare sysslat med? 

Det som känns nytt nu är att jag inte behöver bry mig om allt runtikring filmen så som manus, inspelningsplatser å allt annat. Jag ska bara skådespela, göra vad jag ska å sen kan jag åka hem. Det känns skönt :-)


* Hur länge har du skådespelat? 

Jag har väl alltid gillat att spela apa, gärna framför kameran. Gjorde egna små filmer, eller film klipp tidigt. Gick bild/teater i gymnasiet, men insåg att jag står hellre framför kameran än på scen. Så med åren har jag å några vänner gjort några egna lågbudget filmer som vi lagt ut på youtube, med skapligt bra respons.



* Hur skulle du beskriva humorn i den här filmen? 

Humorn i den här filmen tycker jag om... Den skiljer sig inte mycket från min, å det ä bra :-) Den ä lagomt skruvad. Tycker att det ä helt underbara karaktärer.


* Vilken är din favorit skådespelare/erska och varför? 

Favorit skådis??? Finns så många.. Men Robert Deniro ä ju grym, å har gjort massor av bra roll prestationer.


* Har du tidigare medverkat i någon film? 

Dom enda filmer jag medverkat i är mina egna:

Agent K. Kent med the rätt to do vad fan han vill

Klarry 1 o 2

En man utav två

Karl-bjarne på semester

Samt En hink med piss


   


* Avslutningsvis nämn en dröm du skulle vilja uppfylla här i livet? 

En dröm vore att kunna göra en film där man inte behövde tänka på vad man har för budget. Där man inte behövde begränsa sitt tänkande till det man kan klara av.

Det måste vara skit skoj att som tex Peter Jackson skapa en helt ny värld så som sagan om ringen. Fan vad kul det vore om man kom på en skit bra ide å kunde säga, japp den kör vi på, istället för att tänka : det vore så schyst, men synd att man inte har råd, eller det kan vi inte göra för att...etc Ja det ä väl en dröm det:-)


TACK! / Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards