Alla inlägg under mars 2013

Av Christer Johansson - 26 mars 2013 22:12

Oj vad Christer Johansson måste få skratta med jämna mellanrum för att må bra och överhuvudtaget fungera som människa, nu 2 dagar av väldigt mycket grubblande och funderingar långt bortom tid och rum.

Och det räcker nu..

Hey Christer Johansson!

 

Sluta grubbla och lev nu, för det som händer det sker tydligen.

Jag drog ur ältningskabeln och pluggade i en komedi med Will Ferrell, och vilken lättnad!!

Där låg jag i soffan och skrattade och mådde så jäkla gott!!

Jag måste få skratta, humorn är den bästa medecinen för den botar tamefan allt!

Ska nog fan kolla på den igen ikväll, det är den värd!

Kan varmt rekommendera denna rulle, så äre ba!


Justja, om en timme och 25 minuter blir jag ett år äldre åxå! fast det skiter man väl i höhöhöhöhöhhö!!!





Av Christer Johansson - 20 mars 2013 20:34

I övermorgon är det dags för Sollefteå och ett besök av Småstadsliv"Greatest hits" mycket trevligt!

Men annars är mina tankar hos den nya byn och alla fantastiska inspelningsplatser vi besökte igår.

Intrycken varo många och efter helgen skall jag sätta mig ner för att avsluta filmens manus.

Och det kommer bli så mycket enklare nu när jag fått vandra runt och andats i de miljöer våra nya karaktärer kommer leva. 

Bemötandet av byns eldsjälar var av yttersta världsklass!

Eller vad sägs om ett nybakt surdegsbröd och en indiankaka med en härligt rykande kopp av det svarta, bugar och bockar!!

Anita och Kenneth och för att inte tala om krogägaren från Vietnam, stort tack för gårdagen!

Det här kommer bli en fantastisk rolig filmsommar, kommer bli skruvat nice detta!

Jag bjuder på lite bilder, måste bara få dela med mig av miljön!

Det första vi möttes av var detta fikabord, mållös!

 

Sen fortsatte vi rundturen i byn och möttes av följande miljöer, ja det blir mycket bra detta.

   

     

Nu längtas man till sommarn, hörs hej!


Av Christer Johansson - 15 mars 2013 10:17

 

Det fattas nu bara en skådespelare sen är alla roller tillsatta för vår nya film, och jag behöver en manlig skådespelare som skall spela en författare.

En lugn och trevlig man är vad jag söker.


 

Undra om herr Clooney är ledig i sommar?


Annars så ligger jag fortfarande lågt med skrivandet, väntar som sagt på måndagen och besöket i den nya byn.

Men det är inte bara jag som jobbar med filmen just nu, det sitter folk i andra städer och snickrar på musik samt letar kläder till dom olika rollfigurerna.

Och det är många som ska ha kläder, en hel by som ska bosättas.


 

Sen kan nya filmen hälsa Daniel Sundman, Sofie Aspelin, Carolina Nilsson, Kristin Lindberg, Olivia Olsson, Ralph Stenbeck och Lorentsio Pettersson välkomna till denna produktion.

Samt såklart Hans Berg, ingen film utan mannen myten och legenden.

Fler namn klara sedan tidigare är ju Kent Engman, Martina Olsson, Helene Åhström, Göran Sjöberg, Krille Mittjas, Martin Sjökvist.

Men som sagt ingen film utan Hans Berg, det funkar inte!

 


Sen till gårdagens bästa!


Håkan Hellströms nya låt!!!!



Av Christer Johansson - 14 mars 2013 11:38

måndag reser jag till den nya byn, jag packar kamera och anteckningsblock.

Den här utflykten kan vara pusselbiten som bringar tillbaka inspirationen och filmmanuset får ett värdigt slut.

Jag tror nästan det, det var nog meningen att jag skulle pausa i skrivandet.

Har en känsla att måndagen och resan till den nya byn kommer innehålla många svar och öppningar för ett rafflande och trevligt slut på filmen.

Byn står där med öppna armar iaf och ser fram emot en filmsommar med oss, byns eldsjälar muttrar om dagens politiker som lägger sina krafter i städerna samtidigt som deras lilla by sakta utarmas och tynar bort.

En äkta ghost town med underbara kulisser är vad jag får, där dom får en röst ett fönster att byn faktiskt finns och att folk verkligen bor där.

 

En by med människor som borde ha lika rätt till de bekvämligheter som nu förläggs i städerna, och jag beundrar dessa tappra eldsjälar som envist och trofast stannar kvar trots denna tydliga signal från de bestämmande krafterna, flytta eller ruttna bort.

Jag längtar till måndag nu, då får jag svaren.





Av Christer Johansson - 12 mars 2013 09:29

kom den till slut.

Skrivtorkan och tomheten, orkeslös och med en obefintlig inspiration till att skriva så stirrar jag hopplöst på skärmen.

Efter att ha skrivit i månader med hejdlös skaparglädje så har den nu elden lagt sig, den eld som tagit mig ända fram till slutdelen av filmen.

Men där hände något och plötsligt började skrivarmaskinen tappa fart och jag var tvungen att rulla in till vägkanten, och där blev jag stående.

 

Och där står jag fortfarande kvar, ensam kvar vid vägkanten.

Borta vid vägens slut har jag upplösningen av filmen men för att ta mig dit så måste jag finna inspirationen igen och tända denna skaparglädje som en gång tog mig hit.

Premiären av showen som gick av stapeln i helgen kan vara en bidragande orsak till denna tomhet, urladdningen.

Tror nästan att det är dags att göra något helt annat en stund, bara släppa tangentbordet och låta inspirationen till skrivandet komma ur något helt annat.

måste det bli, jag tänker inte tvinga fram något slut av filmen.

En stund på en öde ö likt den i filmen Cast Away hade inte varit så dumt nu, hej så längen.

Av Christer Johansson - 11 mars 2013 10:02

Vi filmade föreställningen för eget bruk så vi kan utvärdera och analysera vad som hände på scen.

Förfesten och blomflugan var ett litet experiment som säkert kan komma tillbaka på livescenen igen, jag ska som sagt se över vad som hände där på scenen och eventuellt vässa på föreställningen litegrann.

ni som missade blomflugan får nog en chans till i framtiden.

Det kan jag "nästan" lova hörrni!


OBS!

Datumen i filmklippet har redan varit och är inte aktuella i dagsläget!





Av Christer Johansson - 4 mars 2013 10:25

Vart hittar man 4st manliga skådespelare?

Jag behöver folk som kan agera normalt och trovärdigt, onormalt och de icke trovärdiga står jag och Christian för i vanlig ordning, så det är ingen fara.


             


Men det svåra är ju att hitta folk som kan spela normalt, vilket iofs är fullt förståligt.

Att agera normalt framför en kamera är ju det svåraste som finns, till det krävs det en skådespelartalang.

Härja på och prata joll med överdriven dialekt neddränkt med svordomar är inte så jävla svårt faktiskt, det kan vi hantera själva.

Men att få fram filmen som jag är ute efter så måste det finnas karaktärer som är lugna, normala och trovärdiga för att folk ska kunna orka med det skruvade och knepiga när jag och Christian mfl dundrar in.

nu vill jag ha tips på skådespelartalanger därute i buskarna i vår närhet, Ovanåker, Bollnäs, Söderhamn ja Hälsingland då.

Maila mig på: crilles.bruisebrother@hotmail.se

Bild på dig själv och en beskrivning vem du är och vad du gjort tidigare, har du filmklipp skicka gärna det med.


Hörs hej!

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards