Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

"Och när blomflugan till sist landar på ditt nattduksbord med en gigantisk smäll så har du inga tårar kvar"

Av Christer Johansson - 23 augusti 2012 12:11

Okey, jag har en liten föreställning på gång nu men det är INTE ett nytt småstadsliv, jag vill vara mycket KLAR på den frågan.

Det är bara ett litet sidoprojekt, en liten berättelse.

Ev/en filmteater skulle man kunna säga.

Men vad är det för nått da?

Eftersom detta är bara skisser och funderingar ännu i en enda stor röra så kan jag inte avslöja särskilt mycket, ja typ nästan ingenting, bara att det är humor, min humor!

Okey ni får en liten hint om vad det handlar om då, min ide som jag filar på, den lilla berättelsen.


    


"Du smyger dig sakta fram till fönstret och tar ett djupt andetag innan du försiktigt vinklar upp persiennen, du försöker trots det starka skenet se om det lurar några krypskyttar därute.

Men det enda som uppenbarar sig på din bakgård är en kullvält kolgrill som omges utav tusentals importöls burkar och en hickande stereo som fastnat på låt nr 7.

När du sedan upptäcker att kylskåpet är tomt och du står inför det oundvikliga och den fruktansvärda uppgiften att ge dig ut bland människorna på gatan kommer tårarna.

Och när blomflugan till sist landar på ditt nattduksbord med en gigantisk smäll så har du inga tårar kvar och du blir ensam kvar med den omedelbara och fruktansvärda skräcken"


Mmm..vi får se vad det blir av detta, när hur och vart!?

Ingen aning, det enda som jag vet är att det inte är småstadsliv eller ett nytt småstadsliv.

Bara ett litet fristående sidoprojekt som kom till av denna skaparexplosion jag fick efter att vi lade ner småstadsliv, det bara bubbla upp detta med blomflugan, spännande att se vad det mynnar ut i.

Jag har ingen aning..


    


Nu ska jag läppja mitt svarta kaffe som står och ryker här bredvid mig, Hörs!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards