Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Christer Johansson - 7 juni 2012 21:46

Vi hade gjort filmer och vi hade gjort liveframträdanden men radio hade vi aldrig provat.

Så när Sveriges radio p4 Gävleborg bad oss göra ett testavsnitt så var vi inte sena att tacka ja, och dom gillade vårt avsnitt så mycket att dom bestälde 10 avsnitt direkt som sedan blev totalt 50 avsnitt!


 

Anosch gänget 2012. Jag, Martina Olsson, Peter"Roxa"Ericsson och Christian Wallin.


Riktigt roligt var det att få experimentera med lite radiohumor och utan Anosch vägkrog så har ju aldrig karaktärerna Leif & Sölve samt Anna Karin kommit till.

Dessa tre föddes alltså i vår lilla humorshow på radion, tack för det!


Leif & Sölve förlöstes i radioprogrammet Anosch Vägkrog.

 


Likaså snuttpluttan Anna Karin.


Jag vill tacka hela gänget bakom denna produktion för 50 fantastiskt roliga inspelningsdagar, Peter vår radiotekniker och producent stort tack för all fika och din expertis, suveränt jobb Peter!!

Sen mina radioskådis kamrater Martina och Christian som gjort ett underbart jobb i studion, och såklart ett stort tack till p4 Gävleborgs radiochef Leif Eriksson och programchefen Kerstin Carlsson för förtroendet.

Skickar även ett tack till Marie Björk för att vi fick terrorisera hennes program varje fredag, tack allihopa det var skitkul!


Obs!

Men det bästa av allt var nog fikat hos Roxa, helvete vad fika den mannen har i sin studio!

Och vilka tårtor han gör, nedan en bild på avslutningstårtan han snickrar ihop, den var fantastisk!


 


Alla avsnitt av Anosch vägkrog hittar ni på Sveriges radio Gävleborgs hemsida och deras poddradio.


Sista avsnittet del 50 kommer sändas fredagen 15 juni, ses då!



Av Christer Johansson - 7 juni 2012 00:31

Jag har sagt det förr, men jag vet fortfarande inte vad jag ska bli när jag blir stor.

Under väldigt många år trodde jag att jag var restaurangmänniska och krögare men efter flera restauranger och en svettig konkurs så vet jag att den branschen inte var min grej.

Klart det var stunder då jag mådde bra och det kändes helt rätt men dom var få och kunde inte mäta sig med alla dom stunder jag hatade skiten.

Krogen är lätt att hamna i men jävligt svår att ta sig ur, en konkurs räddade mig från misären och en ny Crille växte fram ur spillrorna, en fri man som skulle göra det han ville.

Han skulle skriva och underhålla på heltid, och det gjorde han jävlar i min själ!

3 liveföreställningar och 2 spelfilmer blev det direkt efter frisläppandet från kroghelvetet. 


     


En gammal artistbokare från krogbranschen letade upp mig i logen efter en föreställning och sa till mig med allvarlig röst.


"Det är det här du skall syssla med Crille"


Men det har väl jag också känt men samtidigt kommer dom återkommande funderingarna om på vad jag ska bli när jag blir stor?!


För från den värld jag kommer ifrån, en liten by någonstans i skogen så är det här inget riktigt jobb.


"Du leker Christer"


           


Ett riktigt jobb har man om man blir stämplar in, gör en matdosa på kvällen och har arbetsbyxor samt ett par rejält skitiga nävar, då har du ett riktigt jobb och kan titulera dig som en man som gör nått på riktigt.

Hm?

Men då leker jag gärna ett tag till medans jag funderar på vad jag ska bli när jag blir stor, skitig om nävarna blev jag så det räckte i krogträsket och så här bra mådde jag aldrig då.


jag tror nästan att jag börjar närma mig..


"ett rum där jag kan känna att jag är någonstans ifrån"











Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards