Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Christer Johansson - 10 juni 2012 21:07

Söndag 10 juni och dags för lite repetioner i Runemo bygdegård 4-5 km från där jag bor, så jag tänkte vara lite nyttig och ta en liten promenad dit då vädret var hyggligt tillfredställande.

Jag packade även ner min digitalkamera då jag tänkte dokumentera den lilla promenix och dela med mig utav på denna blogg.

Dagens bästa kort får bli där man får en fin utsikt över bygden där jag bor och där man kan skymta kyrkan i Alfta där jag sjungit efter alla skolavslutningar som liten pöjk och döptes som en skitliten bebis.

Jara! nog snackat, klicka på filmklippet här nedan så får ni följa med på min lilla promenad till repet i Runemo bygdegård.

Varsågoda!





Av Christer Johansson - 10 juni 2012 00:11

Ikväll har jag smakat vildsvin för första gången, helstekt och det smakade riktigt bra!

Jag och Fredde Engh tog en tur upp till Galven och besökte en logdans med levande musik och ett hundratal festprissar som dansade och käkade vildsvin, trevligt!

Jodå, klart att det var många som snackade jakt och hundar på dansen, vafan vi var ju på det beryktade Galvenreviret.

Fattas bara annat!

Sen tog vi genvägen över berget hem, en smal skogsväg i hopp om att få se en nalle men den uteblev, ARA!

Tur man åkte hem i skaplig tid ändå, logdanserna dänne uppe brukar visst bli ganska ruffiga och siste man brukar lämna logen på morgonkvisten, hade blivit ett tufft rep imorgon.


 

Tuffa repetioner inför nya sommarshowen, här ser vi Hans Berg till höger i bild som spänt väntar på sin tur.


Annars går det väl sådär med min musching, glest och den där Burt Reynolds muschen har inte riktigt infunnit sig än.

Jara vi gnuggar på lite till så får vi se om vi kan snygga till den, börjar nästan se en liten 70-tals porrskådis växa fram med den lilla muschingen och min bruna retro skjorta, alltså nu har jag ju inte sett nån sån film men man kan ju tänka sig att dom såg ut så.


    

  

Yeeeeeeeeeeeeeha!!! party on Staying alive!!!!!

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards