Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Han gör musiken till nya filmen, herr Sandström!

Av Christer Johansson - 21 maj 2013 09:46

Vad vore film utan musik, ja det vore väl en film utan musik tänker ni då. Och ja det är väl iofs rätt, MEN!

Ett passande musikstycke kan höja en filmscen 30-40 procent, det är vad jag anser iaf.

Stråkarna, basgången, trummorna, pianot you name it!

När väl musiken kliver in i en scen där man suttit och bitit sig i läppen och kämpat mot tårarna är det kört, musiken framkallar dina känslor och låter filmscenen leva ut till fullo, så är det!

Och mannen bakom filmmusiken till vår nya film är Söderhamnskillen Christian Sandström, en fd småstadslivsmissbrukare!


 

Småstadslivsbrukare!!???

Ja han var faktiskt det, han har själv fått beskrivit hela missbrukartiden här på min blogg.

Fantastiskt kul läsning som faktiskt är ett av mina mest lästa blogginlägg.



"jag ser en person som är utklädd i en grå kaninkostym.( fast det var ju igentligen en varg).

jag blev rätt så less eftersom dom skratta åt nånting som jag inte kunde beteckna som humor"
 
Klicka på länken och läs blogginlägget med Sandströms Småstadslivsmissbruk: http://crilles.bloggplatsen.se/2012/02/02/7237427-berattelsen-om-christian-sandstrom-och-hans-missbruk-av-smastadsliv/
 
Men nu Johanna får du ta över, ordet är ditt!
 
This is Christian Sandström musikproducent.
 
 
 

* Vilken är din uppgift/roll i "Tillbaka till Holmsveden"? 

Min primära uppgift är att skapa musikarrangemanget till denna film, min andra om jag nu har någon sådan har jag inte riktigt koll på än.


* Hur länge har du sysslat med musik och på vilket sätt? 

Oj, kan nog säga att jag inte har ett rakt svar på det. men jag fick mitt första trumset när jag var 5år gammal och på den vägen är det. sen har jag arbetat mycket kring musikproduktion som Ljud/ljus/teaterteknik samt en del inhopp i olika band och konstellationer. nuförtiden spelar jag trummor i mitt band som heter Son Of A Gun, och kör lite egenproducering hemma.


 


* Hur skulle du beskriva känslan i den här filmen, är det bara humor rätt igenom eller finns där något mer? 

Det är inte bara humor. Lite känsla och dramatik är det också! Men mest humor! 


* Mellan tummen och pekfingret, hur många filmer av "Tillbaka till Holmsveden" kommer säljas första halvåret efter release? 

oj, vilken fråga! vi kan väl hoppas på ett par tusen iallafall :)


* Vilken musik lyssnar du själv på? favoritband? artist? 

Det skulle ta åratal att skriva ned, men 2 av mina storfavoriter är: Pink Floyd och Queen, sen är det en massa krimskrams runt omkring, den ena dagen så kan jag lyssna på beach boys och den andra dagen mötley crue. sen är det en del elektroniskt som går runt i huvudet på mig, som typ Howard Jones, pet shop boys. med mera.


* Bästa filmmusiken enligt dig? 

Mike Oldfield - tubular bells (exorcisten)

Charles Bernstein - Nightmare prologue ( a nightmare on elmstreet)

Hans Zimmer gör en hel del sköna prylar som sagan om ringen och pirates of the...



* Och avslutningsvis hur skulle du beskriva filmen med bara ett ord? 

magisk!    


TACK! / Johanna

 


 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards