Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Berättelsen om Christian Sandström och hans missbruk av småstadsliv.

Av Christer Johansson - 2 februari 2012 17:40

Idag fick jag ett mail från en person som berättar en mycket rolig historia om hur han upptäckte småstadsliv, han skriver i sin berättelse att han till en början inte alls tyckte småstadsliv var något roligt.

Men sedan hände något och det sa KLICK!

Det utvecklades till att han i slutändan började som han beskriver det själv missbruka småstadsliv.

Ja ni hör ju själv!

Hur kul och fantastiskt är inte detta, jag kopierar hans berättelse som han mailade mig idag så får ni läsa själva där han gick från icke småstadsliv frälst till missbrukare av småstadsliv.

Så varsågoda!

Här kommer berättelsen om Christian Sandström och hans missbruk av småstadsliv.


  

 

"man kan tycka att det är sjukt men jag har faktiskt varit missbrukare av småstadsliv"

 

Det var 2008, och jag jobbade på en restaurang i söderhamn. där fanns jag och min kökschef med 2 st praktikanter.
Många gånger hörde jag den ena praktikanten säga " lugna mig" och "har du blivit brandman å nu helt plötsligt".
En fredag då vi hade haft ganska mycket folk och jag var trött och sliten efter dagens bravader så skriker denne praktikant ännu en gång "lugna mig"
så jag går med raska bestämda steg mot diskrummet där jag ställt honom. och fråga vad han skriker för?
- ä du skulle inte fatta. det är småstadsliv, säger han.
-okej men skrik inte så förbannat utan håll det för dig själv. svarade jag med kökschefs rösten.
Samma lördag som kom så valde jag att gå en fest med en kompis, vi skulle gå till en av hans kompisar.
Tyckte detta verkar kul eftersom det är alltid kul att träffa lite nytt folk.
jag kliver in i en ganska så ful dörr på Norra Hamngatan i Söderhamn och upp för ett par trappor, då jag hör en massa skratt, 
och då tänker jag att här är det fest. whohoo!
Kliver in igenom dörren varpå jag får se en ren och fin städad lägenhet och ganska mycket folk, men ingen musik!
runt 6 personer sitter i en soffa och kanske 5 stycken på golvet. och kollar på småstradsliv 2 vilket inte jag fattar vid detta tillfälle.
jag ser en person som är utklädd i en grå kaninkostym.( fast det var ju igentligen en varg).
jag blev rätt så less eftersom dom skratta åt nånting som jag inte kunde beteckna som humor.
sen gick väl musiken efter ett tagoch festen fortsatta sedan mot krogen och jag klagade på folks torra humor.
inte så långt senare så såg jag på facebook att nån hade rekommenderat en länk från youtube 
småstadsliv 3.
en slägga kommer rakt igenom ett bilfönster och fram kommer orangeklädd mustachprydd karl.
bara den grejen var för mig helt fenomenalt roligt då han klagar på rutornas kvalitet.
samt en liten glimt av städtanter som pratar om päron och festis. shit... bara trailern är ju bra.
bestämde mig för att ge småstadsliv en chans!
jag satte mig hemma och slog upp youtube för att se om det fanns nå mer klipp, där fanns även hela småstadsliv 2.
"klick"
vid det tillfället så förändrades kanske 40% av mitt språk. det var ju skitkul!
fattade nog inte vilken torrboll jag var. jag pratade med många kompisar om detta "småstadsliv" och dom hade sett 1 2 OCH 3an!
jag fick då låna del 3 av en vän.( som jag senare fick)
jag tror att jag tittade på den filmen... jag ljuger nog inte om jag säger ett hundratal gånger.. 
kunde varenda replik. varenda ord. uttalet, situationerna, karaktärernas namn. hade ju självklart varvat några gånger med första filmen.
när jag sedan efter ett tag flyttade till västerås för att spela trummor och jobba, så fortsatte jag att förkunna och sprida orden som flygit in i mitt huvud och etsat sig fast. västerås fattade noll va jag sa.. såg senare på höstkanten att det skulle bli en bioturné för den fjärde filmen och den ska bland annat visas i västerås, småstadsliv firar jul.
det var en söndag och jag skulle spela denna dag fram till kl 19.15 och filmen började 19.30, så direkt efter spelningen så kastbytte jag om kläder i en loge, och sprang sedan ut för att få skjuts ner till bion. hann precis! whoosh!
efter bion så bestämde vi oss jag och min flickvän att vi skulle gå och ta en öl på bishop arms.
då vi gick fram till bardisken, då kände jag hur min flickvän pickade mig på ryggen och viskade:
- titta, där är dom ju!
 PANIK! där sitter christer johansson, Christian Wallin, och Martina Olsson. hela gänget!
-ska vi gå och hälsa?
aldrig i livet.. då skämmer jag bara ut mig, jag vet hur jag beter mig
jag såg att det fanns ett ledigt bås bakom dom, så jag föreslog att vi sätter oss där. 
"fy fan.. ding ding ding liksom"
när vi väl går förbi dessa människor så är dom tvärtyst och jag ser i min ögonvrå att Christer sneglar lite på mig.
"äh va fan.. shit jag kan inte hålla mig!"
-hej, ville bara tacka för en bra film! *sträcker fram handen* en liten tystnad sprider sig och Christer säger tack och:
-men du, är det inte du som har ett förbannat stort trumset på facebook?
och det var ju jag. vi fick sätta oss ner. och där satt vi bra länge och pratade om.. nått som jag inte kommer ihåg. men en sak fick jag reda på och att det var otroligt trevliga människor.
och nån gång ibland när dom pratar så uppenbarar sig dessa karaktärer ifrån filmerna som jag självklart skrattade löjligt åt.
jag berättade för dom: man kan tycka att det är sjukt men jag har faktiskt varit missbrukare av småstadsliv.
i dagens läge jobbar jag med småstadsliv som karaktärsexpert och promote tour manager.
men dom historierna kommer en annan gång :)
tänk!. det kan löna sig att vara lite "wierd" ibland.
 
 
 
Christian Sandström
karaktärsexpert & Promote tour manager.
Småstadsliv Sverige AB
 
Klippet av Småstadsliv 3 trailern var det som utlöste hans missbruk av småstadsliv så Passa er!!
 
 
 
 
Ingen bild

Mariah

2 februari 2012 18:25

Hej jag heter mariah och jag är småstadsist. HEJ MARIAH!

Jag och min syster är också missbrukare och kan nästan alla småstadsliv utantill som vi kör överallt.
Bla så skäller jag på henne för hon knycker alltid mine smygskonene. ibland HATER HON HAJER och vill glo i mitt arsel gratis.....hahaha Ni är underbara!

Christer Johansson

2 februari 2012 18:59

Men underbart att skåda, härligt!! :)

 
Ingen bild

Stina

2 februari 2012 21:18

Kul historia. Jag skulle nog också kunna kalla mig missbrukare numera. Litegrann åtminstone. Med en släkting och flera bekanta i gänget kan jag tycka att det är lite konstigt att jag inte hakade på förrän DVDerna kom, tur att jag gav er en chans eftersom jag tänkte på nån gammal tråkig tv-serie när jag hörde namnet Småstadsliv. Jag tyckte att film 1-3 var sjukt kul, men det bästa var att se er live i Bollnäs i december 2010. Filmerna är fortfarande bra, för egen del rankar jag nog dock liveshowerna och Anosch lite högre. Sen har man ju frälst några till i redan småstadslivtokiga Västernorrland.

Christer Johansson

2 februari 2012 21:56

haha, ja du är en glad missbrukare av småstadsliv du med Stina,tur det är en snäll och ganska nyttig drog då skrattet förlänger ens liv sägs det. :)

 
Ingen bild

Angelica

4 februari 2012 22:15

Här kommer ännu en missbrukare :)

Känner igen mig också i Christians historia. Tyckte inte Småstadsliv var nåt vidare tidigare... Vilken torr humor jag har haft säger jag bara!

Småstadsliv äger! No doubt!

 
christian

christian

17 juni 2013 18:13

va smal jag var... nu ska jag ut och springa...

http://wikkidmusic

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards