Alla inlägg under maj 2013

Av Christer Johansson - 13 maj 2013 19:49

Johanna Sjödin fortsätter sin intervju serie här på bloggen inför den stundande filminspelningen i sommar, denna gång har hon tagit ett litet snack med Kent Engman, en man som gör debut hos oss i småstadslivsgänget.

Men stått framför kameran har han gjort för, men då bla som KLARRY!

Jäkligt kul att ha dig här Kent, Välkommen!


 

På bilden ser vi karaktären Klarry av och med Kent Engman.


Men nu låter vi Johanna kolla upp den här filuren Kent Engman, är han lika skruvat knepig som Klarry månne!?


 

Johanna Sjödin tog pulsen på Skådisen Kent Engman inför sommarens filminspelning!


 


* Vilken är din uppgift/roll i "Tillbaka till Holmsveden"? 

Hej, hej! Min rollkaraktär är Säjve Sjöfors. Han driver mataffären i byn. Han driver även ett cafe' och mainstreets saloon å bar.


* Du har tidigare sysslat med humor, på vilket sätt tycker du detta skiljer sig motför vad du tidigare sysslat med? 

Det som känns nytt nu är att jag inte behöver bry mig om allt runtikring filmen så som manus, inspelningsplatser å allt annat. Jag ska bara skådespela, göra vad jag ska å sen kan jag åka hem. Det känns skönt :-)


* Hur länge har du skådespelat? 

Jag har väl alltid gillat att spela apa, gärna framför kameran. Gjorde egna små filmer, eller film klipp tidigt. Gick bild/teater i gymnasiet, men insåg att jag står hellre framför kameran än på scen. Så med åren har jag å några vänner gjort några egna lågbudget filmer som vi lagt ut på youtube, med skapligt bra respons.



* Hur skulle du beskriva humorn i den här filmen? 

Humorn i den här filmen tycker jag om... Den skiljer sig inte mycket från min, å det ä bra :-) Den ä lagomt skruvad. Tycker att det ä helt underbara karaktärer.


* Vilken är din favorit skådespelare/erska och varför? 

Favorit skådis??? Finns så många.. Men Robert Deniro ä ju grym, å har gjort massor av bra roll prestationer.


* Har du tidigare medverkat i någon film? 

Dom enda filmer jag medverkat i är mina egna:

Agent K. Kent med the rätt to do vad fan han vill

Klarry 1 o 2

En man utav två

Karl-bjarne på semester

Samt En hink med piss


   


* Avslutningsvis nämn en dröm du skulle vilja uppfylla här i livet? 

En dröm vore att kunna göra en film där man inte behövde tänka på vad man har för budget. Där man inte behövde begränsa sitt tänkande till det man kan klara av.

Det måste vara skit skoj att som tex Peter Jackson skapa en helt ny värld så som sagan om ringen. Fan vad kul det vore om man kom på en skit bra ide å kunde säga, japp den kör vi på, istället för att tänka : det vore så schyst, men synd att man inte har råd, eller det kan vi inte göra för att...etc Ja det ä väl en dröm det:-)


TACK! / Johanna

Av Christer Johansson - 12 maj 2013 23:21

Småstadsliv får vila, för i sommar kommer vi som sagt att spela in en helt ny film med helt nya figurer.

Och det är ganska många nya ansikten som kommer agera framför kameran i sommar, därför bad jag Johanna Sjödin en av våra produktion designers att ta ett litet snack med dom nya.

Ordet är ditt Johanna, men först vem är du då?

 

Johanna Sjödin heter jag. Alert tjej, född och uppvuxen i Ångermanland, 23 år gammal bor och studerar i Umeå just nu där jag pluggar till Sjukgymnast. Har tidigare levt, pluggat och arbetat i USA under ett års tid.. är väldigt nyfiken på livet då jag vill se, uppleva och upptäcka så mycket som möjligt. Lever lite efter devisen ”allt går, bara man vill”. Min uppgift i filmarbetet med ”Tillbaka till Holmsveden” är Produktion Designer i den meningen att jag har överblick och koll på materialet och dess innehåll, uttrycker mina tankar och åsikter kring det samt att arbeta fram rätt känsla i filmen och hjälpa till att få fram det skrivna materialet i rörliga bilder på bästa sätt.  Jag bidrar helt enkelt med två ögon och en hjärna. / J 


Johanna tar ett snack med Maria Graaf:

Hejsvejs!

Johanna Sjödin här, har fått i uppgift att intervjua medverkande i nya filmen, detta kommer presenteras på Crilles blogg senare så skulle vilja be dig svara på följande:


Maria Graaf.

    

* Vad är din uppgift/roll i "Tillbaka till Holmsveden" ? 

Jag spelar Ambritt Sjöfors. En orolig/hysterisk fru till byns mataffär handlare.


* Kort, vem är du? sysselsättning? 

Jag heter Maria Graaf. Fyller 24 i sommar, född i Värmland, har precis flyttat från Göteborg (där jag bodde i fyra år) till Stockholm för att satsa på min stora dröm: att skådespela! I Stockholm har jag tre jobb: Hemstäd, barnpassning och jobb i djurbutik.


* Har du tidigare erfarenhet av film/teater/underhållning? isåfall vad? 

Jag gick teaterlinjen på gymnasiet och då var jag med i diverse teatrar, musikaler och monologer.  Innan och under gymnasietiden så gjorde jag och min bästa kompis, Madde, många roliga kortfilmer som vi kunde skratta åt i timmar!


* Hur upptäckte du denna Småstadsliv-humor? 

Det var min bror som visade mig Småstadsliv julen 2011. Jag skrattade så julmust sprutade ur näsan på mig: Jag var fast!


* Vad är din känsla spontant om filmen? flipp eller flopp? 

Flipp såklart! Kan det bli något annat?


* Vad tror du, vilken slags publik kommer att dras till det här projektet? 

Den gamla hederliga Småstadslivspubliken och sen tror jag många nya underbara kommer upptäcka denna nya roliga film!


* Och avslutningsvis, vilket är ditt favoritord? 

Hembränt

TACK! / Johanna :)


Fler som Johanna kommer ta ett snack med är SVT fotografen Håkan Persson, Klarry mannen Kent Engman, skåningen Ralph Stenbeck mfl, spännande!!


/Crille

Av Christer Johansson - 12 maj 2013 12:29

Snart rullar kameran och vi beger oss till den nya byn, skådespelarna jobbar just nu med sina nya karaktärer där dom skall försöka lära känna dessa.

Arbetet med nya filmen sker på många olika fronter där vissa sitter och jobbar med musiken som skall skräddarsys till dom olika scenerna, andra letar kläder till dom olika figurerna.

Jag själv skriver manus och letar inspelningsplatser, jag jobbar även i skrivandets stund med att sätta ett inspelningsschema för själva filmen, ett tufft pussel som skall läggas.

Skådespelarna bor ju som sagt lite varstans i vårt avlånga land och grannland, vi har 4-5st som bor i Stockholm, en i Oslo, en i Sundsvall osv. Och alla är dom olika ledig i sommar, om detta blir tufft att sy ihop? svar JA! 

Men det kommer bli bra, det vet jag.


    

Slutet på juni så beger vi oss till den nya byn för att dra igång filminspelningarna.

 

Och resan med filmen Tillbaka till Holmsveden kan börja...

En historia som tar dig med till vad dagens samhälle skapar allt mer och mer, en spökstad någonstans på den svenska glesbygden där kanske inte alla nymoderniteter och resurser finns.

Men allting är kanske inte som det verkar i den lilla bygden Holmsveden?
Vad händer med de människor som stolt står upp för sin bygd, dom som stannar kvar eller återvänder och ser det stora i det lilla?
Rakt från hjärtat tar historien med den som så önskar, till det lilla samhället där man får träffa människor med något udda karaktär och kanske är dem de glömda som många inte ser?
Med mycket värme och humor belyser filmen också vad som verkligen betyder nått här i livet.
Med natursköna miljöer, mycket humor, glimten i ögat och lagom mycket mystiska händelser uppmanar den här filmen till att öppna ögonen och se på världen runt omkring.

 

Och det är vid den här kyrkan som hela filmen och berättelsen börjar.
 
Man kan följa utvecklingen av filmprojektet på vår facebooksida Tillbaka till Holmsveden, där kommer bilder och annan info dyka upp med jämna mellanrum, även vart filmen kommer visas och vart själva premiären kommer gå av stapeln, någonstans vinter 2013 borde det väl bli, bara hålla tummarna för det iaf.

Tack och hej!


Av Christer Johansson - 8 maj 2013 22:23

Totalt obegriplig och fullständigt galen har han vrålat, skrattat, gråtit och skällt på allt och alla genom 5 småstadslivsfilmer, bara fråga Lichln så fatter ni.

Stånk Tommy varken har eller kommer stå för något han har ställt till med, det går emot hans natur.

Skyller han inte på Lichln så är blir det någon annan, så fungerar denna bindgalne bilmekaniker.

Bilmekanikern har snart 20 tusen medlemmar på facebook där själva småstadslivsgruppen har 7 tusen, alltså?

Vi ska ju spela in en ny film i sommar med bara nya figurer, men att vi ska kunna kläcka en ny Stånkis är ju bara glömma, den här fan går inte göra om, han bara dök upp och spårade totalt med sin jakt på Lurvpösar och skitiga lasson med hett kaffe som kunde bränna käftar urled.

This is Stånk Tommy.

 

Och nog fan har mekanikern lämnat spår efter sig...


                              






 
Hörs hej!


Av Christer Johansson - 3 maj 2013 12:09

OMG Studios i Sundsvall experimenterar med lite Cartoon Småstadsliv, hehe..

Roligt ju!



Småstadsliv berör och sprider sig i en massa olika medium, och Småstadsliv som tecknat vore nog inte så dumt endå, vi har ju ganska så unga fans därute faktiskt.


Ja nog är vi lite Bolibompa ibland, bara kolla förra sommarens show och dessa skalbaggar och Clowner, hehe..



Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards