Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Christer Johansson - 13 januari 2013 20:42

Första repet avklarat med Småstadsliv"Greatest hits" och det gick jäkligt bra, vi fnissade och myste på materialet där ingen småstadslivsfrälst kommer att bli besviken, man kommer få så det räcker och blir över.

Showen kommer väl hamna på ca 70 minuter och dom flesta figuerna är med, det är väl bara Örjan Bengtsforst och Jonny Borgf som endast kommer synas på filmduken, men alla dom andra kommer man få se LIVE.

Och nog fan räcker det!

Denna vecka sätter vi dom sista detaljerna kring själva showpaketet och början på nästkommande vecka skall vi släppa detta till krogar och andra företag som kommer att få chansen att köpa in detta showcase.


 

Städer vi siktar på ligger i våra starkaste småstadslivsområden, Gävle, Falun, Borlänge, Avesta, Hudiksvall, Söderhamn, Örnsköldsvik, Härnösand, Sollefteå, Kramfors, Östersund, Umeå men vi är åxå nyfikna på ställen som Uppsala, Stockholm, Göteborg m.m

Vi kan iofs släppa lös dessa galningar vartfan som helst egentligen, det gäller ju bara övertyga krogarna i vårt avlånga land att "This is the shit!"


Obs!


Stånk Tommy var het på gröten ikväll på första repet och han verkar jävligt taggad på att köra live igen, ser bra ut dä!


Av Christer Johansson - 13 januari 2013 13:53

Nu när jag skrivit klart showen Småstadsliv"Greatest hits" så hoppar jag direkt in i en helt ny värld av karaktärer.

Jag har ju sagt tidigare att jag är sugen på att göra en ny film med bara nya figurer, lämna småstadslivet och snickra ihop en helt ny by där vi kommer få bekanta oss med nya karaktärer och deras livsöden.

Och nu är det dags, första scenen är klar och det känns ruskigt bra.

Klart att vi kommer hålla oss till vår humor och vår småstadslivspublik kommer att känna igen sig, ingen fara,

Vi kommer inte lämna vårt kära Hälsingland och jargongen och språket kommer vara densamma som tidigare, det är bara lite nya människor vi kommer att få träffa, klart att det finns mer skruvade figurer här ute i Alftamyllan.

problemet är inte att komma på nya karaktärer utan välja vilka som ska få vara med i denna nya film, angenäma problem kallas det.

Men vad kommer nya filmen heta då undrar ni kanske?

Ja arbetsnamnet på nya filmen är just nu FOTBOLLSJÄVLAR.

Mer än så kommer jag inte berätta, förhoppningsvis rullar kameran i sommar och premiär av filmen hösten 2013.

Det är målet iaf, hörs hej!


 


2013 kan bli ett roligt år känns det som, rock on!



Obs!

Det här är ingen fotbollsfilm och jag har inte sett filmen Offside, jag är mycket dålig på att se Svenska filmer överhuvudtaget. Fyra nyanser av brunt och Torsk på Tallin är nog dom bästa komedier som gjorts inom Svensk film. 

Så det blir svaret på många frågor kring detta blogginlägg :)


Hörs hej igen!

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards