Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Christer Johansson - 1 februari 2012 14:21

Klockan 13.05 igår så stormade Agneta Patrull & Johanna Andersson in och överaskade en poliskonferans med cirka 80 konstaplar, där satt dom och halvsov och lyssnade på någon föreläsare.

Skratten lät inte vänta på sig när Johanna avslöjade att Agneta var väldigt förtjust i alla sorters uniformerade poliser, och hon missade aldrig en film med Martin Bock.


 

Städtanterna roade en massa poliser igår på folkan i Bollnäs.

 

Men sen när man kom hem så var det dags att skriva ett avsnitt av Anosch vägkrog som skulle spelas in i dag, och det var nu det hände. Den abslolut värsta idetorka och skrivkramp jag någonsin upplevt hade nu kommit.

Jag satte mig vid datorn klockan 19.30 på tisdagskvällen och knappade ivrigt in rubriken..


"Anosch vägkrog avsnitt 3 2012."


Men sen var det stopp och dataskärmen blev till ett stort vitt hav, jag var helt tom. Kan kanske bero på liveframträdandet under dagen som stulit ganska mycket energi men såhär skrämmande stilla brukar det aldrig vara.

Och med vetskapen om att manuset måste vara klart ikväll så började stressen komma krypande den med.

Klockan började passera midnatt och jag hade inte ens kommit halvvägs, och nu började jag dessutom bli duktigt trött på ögat så nu var det riktigt slitigt.

När klockan passerade 05.00 så hade jag iaf börjat närmat mig slutet och när jag till sist lade undan min laptop så stod klockan på 07.00

Jag bestämde mig för att sova några timmar så skulle jag skriva färdigt slutet innan Christian skulle komma och hämta mig vid 11.30

 

Jag somnade in..

 

 

Sen vaknade jag av att någon tuta hejvilt ute på gårdsplanen, helvete!!!

Klockan var nu nästan 12 och Christian hade både ringt och plingat på dörren, fan! på med kläderna och ner med laptopen i väskan, jag får skriva färdigt manuset i studion.


Anosch vägkrog avsnitt 3 på Sveriges radio Gävleborg p4 strax efter klockan 17 nu på fredag.


Välkomna!


Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards