Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Christer Johansson - 9 februari 2012 09:37

9 dagar av februari har passerat och min vardag består av ett evigt skrivande, ett skrivande som ibland ger mig 2-3 timmars nattsömn andra nätter mer. Jag sussar runt i mjukisbyxor och en amerikansk huvtröja från förr och försöker lista ut vilken dag det är, nu ska vi se? Inte onsdag för vi var inte i studion igår. Alltså måste det vara torsdag.

Torsdag är det!

Torsdag eller måndag dag som natt? sak samma, eller som jänkarna säger.

Whatever!

Jag kliver upp ur sängen då jag vaknar och äter min frukost sen jag tar med min kaffemugg och fäller upp min laptop.

Efter mitt uppvaknande och frukostintag har det gått exakt 23 minuter.

23 Minuter alltså.

Mina första 23 minuter av en ny dag är jag Christer Johansson bland alla andra på denna planet.

Men då jag möts av ljuset från min laptop så försvinner jag in i en helt annan värld där jag ser en kvinna färdas i sin bil genom den hälsingska landsbygden, kvinnan flyr genom den djupa och ödsliga hälsingeskogen men plötsligt får hon fel på sin bil och stannar vid ett cafe för att söka hjälp.

Hon går in.


  


Det är här historien och dramat börjar.

Marielle som kvinnan heter går in på detta cafe för att söka hjälp, Diana som jobbar på cafet ringer mekanikern.


En scen ur showen.

 

-bilen är stendöd, alltså när skulle den där mekanikern komma egentligen, jag kan ju inte stanna här hur länge som helst.

Servitrisen röker lugnt vidare med sina armbågar vilandes mot bardisken.

-vad är det för möte du ska på egentligen?

Marielle börjar bli lite stressad och irriterad nu.

-va!? ja ett möte möte, man möts och har möte för man ska ha möte om nått!

Servitrisen grinar illa.

-mhm, fyfan vad det smakar myrstack.

-va?

-ja, av danskens cigaretter, han lämna 4 kartonger innan jag kasta ut han.

-eh alltså! kan du berätta vart den där verkstan ligger någonstans så kan jag gå dit själv och fråga om hjälp.

Servitrisen släcker sin cigarett i askfatet.

-det tror jag inte du vill.

-nehe, och varför inte det?

Servitrisen tar upp en tidning som hon bläddrar i innan hon svarar.

-han jagar lurvpösar med skitiga lasson nu han.

Marielle börjar känna ett obehag komma krypande.

-lurviga påsar och skitiga lasson?

Servitrisen ser med sina trötta ögon på Marielle och frågar.

-mmm, mer kaffe?

 

  

Biljetter hittar ni på Ticnet och www.smastadsliv.se

 

Vi ses...

 




  

 


Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards