Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Christer Johansson - 14 februari 2012 19:14

Nu är vår femte spelfilm klar och jag minns tillbaka på alla dessa filmer som vi gjort och det har varit en fantastisk resa. Och 2007 började resan när vi spelade in vår första film som sedan hade sin premiär 2008.

När vi släppte vår första film hade vi inga förväntningar över huvudtaget och allt som hänt därefter har varit bara ren galenskap.


 


Men det var efter Småstadsliv 2 som det tog fart på allvar, det var den film som tog det största klivet och lockade flest nyfikna till vårt humorfenomen. Så när det var dags för Småstadsliv 3 var pressen och förväntningarna skyhöga och jag minns att pressen var riktigt påtaglig, jag tyckte den var bra men att matcha icebreakern Småstadsliv 2 blev en mycket tuff uppgift. Sedan hjorde vi en bonusfilm i Småstadsliv firar jul som jag känner lite sådär med, för jag vet hur snabbt vi gjorde den och den kan kännas lite slarvig och stressad, men det är klart att den innehåller en del godbitar den med.


    

 

Och nu är det alltså dags för den femte spelfilmen med titeln Småstadsliv 4 "Men det skiter man väl i"

Jag har nog lika höga förväntningar som ni därute och det återstår att se vad denna film kan ta oss, kan den bryta ny mark och locka ännu fler nyfikna, ja spännande som fan är det iaf för nu är den klar.

Nu blickar vi bort mot 31/3 för då ska ni få se den tillsammans med oss i gänget, så välkomna till Alfta ishall och filmpremiären da.


Nu minns vi tillbaka lite..

 

 

                        

Vargmötet i småstadsliv 2 är en personlig favorit och är nog den scen som jag är mest nöjd med i manus och bild, åkningen med kameran och solen som letar sig in i lokalen genom fönstren och med röken från scenen gjorde denna inspelning mycket dramatisk, sen kryddade vi på med lite Twin Peaks känsla med den egendomliga 10-kronors teatern, som sagt mycket nöjd med denna scen.

 

    

  

Nu längtar vi till filmpremiären för då ska dessa vackra badtjejer ta hand om er för dom är ju kvällens värdar!

Fyfan vad mysigt, tror nästan jag brallar på mig!!

 

Puss puss!!



Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards