Alla inlägg den 10 april 2012

Av Christer Johansson - 10 april 2012 20:37

Nu har ni fått bedöma vår nya film och jag blir både stolt och rörd över alla lovord, TACKAR!

Sen ett Jättetack till hela gänget bakom den senaste filmen, vilket jobb ni/vi gjorde!

Nu till era betyg och recensioner av filmen, vi börjar med att redovisa omröstningen här på bloggen vad ni tyckte om vår nya film och här kommer resultatet.

Dom tre alternativen som fick flest röster var alltså följande:

# Mycket bra!

# Enastående jag blir kär!

# Alltså, ni e fan inte riktiga på en fläck!


 


Vi bugar och bockar, tack så mycket!

 

Sen fick även in en mycket trevlig och välskriven recension från Sollefteå, den finns att läsa här nedan.


En filmrecension av Johanna Sjödin Sollefteå.


Småstadsliv 4 "Men det skiter man väl i"

Har man som mig följt och sett de övriga filmerna så tycker jag att denna
4:e film är pricken över i:t. Jag upptäcker hela tiden guldkorn och detaljer
där man skrattar så att tårarna bara rinner. Handlingen är väldigt smidigt
upplagd där man får lära känna välbekanta figurer mer på djupet. Scenerna och
situationerna varvas på ett sätt som gör att man håller intresset och
nyfikenheten uppe genom hela filmen. Den vävs ihop på ett väldigt snyggt sätt
med framförallt ettan, men också de övriga filmerna.. stilen att den är filmad
som en "dokumentär" påminner om första filmen vilket gör att man
återkopplar till tidigare handling och man får känslan att pusselbitarna faller
på plats. Nått som jag verkligen vill lyfta fram i den här filmen (och där jag
vek mig dubbel av skratt)är "nykomlingarna",bland filmerna, Leif och
Sölve. Gubbarna gör succe, väldigt skickligt och proffsigt fångat om man tänker
kategorin äldre folk, kroppsspråket och förvirringen är klockren, grymt helt
enkelt! Man märker också att ni blir bara proffsigare och proffsigare i allt ni
gör vilket är kul att se! Sen om jag nu ändå sitter här och leker filmrecensent
så kanske man "borde" komma med både ris och ros MEN, jag har
verkligen ingenting att klaga på, filmen är helt underbar! Den får mig att skratta
från hjärtat och i mina ögon kan det faktiskt inte bli bättre än så! Men det
säger nog mer om vem jag är som människa än själva filmen kanske. Slutsatsen
min är den att den här humorn gör mig glad och lycklig på många sätt! Filmen
får av mig i betyg 5 guldiga lurvpösar av 5 möjliga! / Johanna Sjödin,
Sollefteå

 

Tack för recensionen, den myser vi på!

 

Och filmen kan ni köpa på www.smastadsliv.se samt på.

» Alfta Knagga
» Bollnäs Videohallen
» Söderhamn Barnens Hus
» Hudiksvall Boa
» Sundsvall Videodrome
» Edsbyn Preem
» Sollefteå Widegrens
» Ljusdal Erikssons Bokhandel
» Gävle Musikhuset    


Kör hårt!!

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards