Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Småstadslivs scenskola första lektionen.

Av Christer Johansson - 10 januari 2013 20:57

Jag är precis hemkommen från ett manusmöte på byagården med min trotjänare Christian Wallin.

Det var första gången vi träffades under detta 2013 och det märktes att vi varit från varann ett tag, ideerna för det kommande året var många och mycket intressanta. Det kommer bli ett skruvat år med många projekt, först och främst ska vi rulla ut med showen Småstadsliv"Greatest hits" men vi diskuterade även två filmprojekt, inget jag kan avslöja här i detta blogginlägg men det kommer längre fram, 2 nya filmprojekt med bra jävla mycket humor är det iaf.


 

Christan Wallin och jag da.


Det är nu vårt femte år vi försöker överleva som skådisar och komiker därute på vägarna och det funkar fortfarande, helt galet egentligen. Ingen av oss har någon teaterutbildning i ryggen, vi har ju jobbat i krogbranschen hela livet innan småstadsliv lixom.

Vi gnuggar på med vår egna stil och humor och försöker bara göra det vi skrattar åt lixom, och hoppas att det finns fler än vi som tycker det är kul, det är inte konstigare än så.

Men nog fan är det lite knepigt ändå när man tänker efter, småstadsliv alltså!

Fan vad det blev stort, fast vi inte lyckats fått in galenskapen på storteven, sjukt!

Ara!

Den enda scenskolan vi har gått är ju vår egna och den har ju funkat ganska bra den med, här ska ni få en liten lektion för er därute som funderar på att byta karriär och bli lite skådis på äldre dar.

Varsågoda, första lektionen i Småstadslivs scenskola!


 
 
Ingen bild

Mariah

10 januari 2013 23:06

Tror denne Martin är kåt på skägg..... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards