Alla inlägg den 2 december 2012

Av Christer Johansson - 2 december 2012 20:40

Hemma i stugan efter en hejdlös helg i snökaos och liveframträdanden, vi började i fredags med vild snöskottning för att nå fram till ladan där all blomflugerekvisita vilade.

Sedan plogade vi oss upp till Ljusdal där Förfesten och blomflugan drog igång showen inför runt 70 tappra i publiken som fick skratta en liten stund i snöyran.

Trevlig afton i Ljusdal, tack publiken!


 

Riggat i Ljusdal och lite vila efter all snöskottning.


Sedan efter Ljusdal så hoppade jag och Christian in i bilen för att skynda upp till Klövsjö mot Vemdalen för ett privatgig samma kväll på ett 40-års kalas inför ca 50 jägare.

Dunken stog där den skulle och stämningen var på topp, jag vill inte säga att jag var rädd det var jag inte.

Men jag hade respekt för situationen, det gällde att välja sina ord och åsikter för här tog man mer än gärna till nävar för att reda ut både det politiska eller ett vanligt svartsjukedrama.

Och jag kan ju säga så här, skulle vi ställa oss på fel sida i vargdebatten här så skulle vi inte ta oss därifrån, vi skulle hittas nersänkt i nån myr framåt vårkanten.


 

Christian byter om till Johanna där Örjan Bengtsfors redan fått på sig skinnböxerne.


Men arrangören Örjan som fyllde 40 denna afton var hur trevlig som helst, ja jag vet!

Han hette Örjan och var jägare, lite kul faktiskt hehe..

Svart & rivigt kaffe och fantastiskt fikabröd, tack Örjan och god fortsättning!

Hälsa frugan Lotta och barnen, ni skötte er galant!


 

Kvällens drinkmeny satte tonen på hela kalaset.


Sedan dagen efter på lördagen spurtade vi ner mot Hälsingland och Söderhamns teater för lite blomfluge föreställning, och vilken kväll det blev.

Blomflugans högsta publiksiffra och bästa stämning, enormt drag i salongen som enligt Söderhamns kuriren njöt av humorn, det tycker vi låter ganska bra faktiskt!

Tack Söderhamn för turnens bästa kväll so far!

http://helahalsingland.se/soderhamn/1.5353252-ett-hundratal-njot-av-lokal-humor


 

Och jag gillar Söderhamns teater skarpt, sådär knarrigt gammalt och hela byggnaden andas teater.


Nu tänker jag hoppa i ett hett bad och slå igen ögonen och lyssna på lite Weeping Willows, och bara vara.

Vafan har jag bara ett ben?! vad äre nura?

 

Jag överlevde både snökaos på E4an och ett 40års kalas i Härjedalen med 50st dunktankade jägare.

Tack för ännu en helg på denna planet, den var lyckad men jävligt tuff!

Jag tänker tillbaka på 40 års festen där Jägarna 3 lätt kan spelas in, bara låta kameran rulla.

En scen från 40 års kalaset där klockan passerat midnatt, Örjan sluter ögonen och ber långbordet att hålla käft, hans låt från Pistvakt strömmade ut från högtalarna.

Ingen sa nått, jag och Christian satt även vi tysta och såg på varandra där vi försökte dölja våra leenden.

I total tystnad vid långbordet satt Örjan med slutna Ögon och vaggade med sitt huvud till låten Blue and alone,

här satt vi alltså nu mitt i Kjell Sundvalls tredje film om Jägarna, och sånt här måste upplevas i stunden.

Det här går inte återberättas, helt jävla fantastiskt!



Obs!

Nästa fredag i Edsbyn sista kvällen, sista föreställningen, sista chansen att se Förfesten & Blomflugan!!

I Edsbyn 7/12 på Folkets hem klockan 19.00

Biljett info på www.blomflugan.se


Hörs hej!

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards