Alla inlägg den 18 november 2012

Av Christer Johansson - 18 november 2012 13:09

Tack publiken för en fantastisk turnestart med Blomflugan!

Först genrepet i Runemo byagård i fredags och sedan premiärsuccen i Gävle igår lördag, kunde inte blivit bättre!

Och tack för att ni läst er hemläxa att detta som jag skrivit och förklarat i både blogg,twitter och vettefan allt att detta inte är ett nytt småstadsliv, en ny värld av figurer. Blomflugan är bara ett litet steg på vägen, långt där framme i framtiden finns den nya världen, och resan dit är lång.

Såg idag i en recension av föreställningen att journalisten på plats inte uppmärksammat detta och inte gjort sin hemläxa/research.


 

Foto: Maria G Nilsson.

Han skrev att han saknade ett nytt persongalleri av galna figurer som i högt tempo likt småstadsliv river av scen efter scen med vassa dialoger och snabba replikskiften.

Han hade även citerat mig att jag inte visste vad detta var och det är ju givetvis helt fel, blomflugan vet jag med klinisk precision vad det är, jag har upplevt den hundratals gånger och önskar inte min värsta fiende en äkta blomfluga, hua!


 

Foto: Maria G Nilsson.

Det vad man ska kalla denna föreställning jag inte visste, fast jag visste inte vad man skulle kalla småstadsliv

heller, teater,pjäs,show,folklustspel? skitsamma oviktigt!

En blomfluga är ett tillstånd en värsta gradens bakfylleågren gånger tusen och tusen till, såklart att livescenerna inte kan innehålla blixtsnabba dialoger och replikskiften i ett kaosfyrverkeri likt våra småstadslivshower, man gör inte det när man hamnat i en äkta blomfluga, du kan inte! du vågar inte!

Du vill bara överleva stunden av skräck du befinner dig i.

Recensenten får köra ett tequilarace ala grabbarna grus på Heartbreak och när han vaknar på söndagen med ett halmstrå i ena byxfickan och en tändsticksask i den andra och det första han möts dagen efter är en löpsedel där bocken har brunnit, PANG!

Blomflugan har landat, R.I.P


 

Foto: Maria G Nilsson.


Men vi fick 3 stjärnor av den utsände från Arbetarbladet och det grundade han nog på den fantastiska stämningen som rådde under denna premiär, skratten, applåderna och den stående ovationen efteråt.

Tack Gävle ännu engång, ni är grymma!!!!


Nu peppar vi för Sundsvall på fredag och Härnösand på lördag!

www.blomflugan.se


Hörs hej!

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards