Alla inlägg den 21 november 2012

Av Christer Johansson - 21 november 2012 22:35

Jag har fått lite frågor om av vad jag skrattar åt, vilken humor som tilltalar mig?

Och jag kan säga att jag är mycket svag för den Brittiska humorn, jag tycker språket och den torra Engelska stilen mixat med det rejält skruvade är en underbar kombination.

Monthy Python var först men har många efterföljare, men allra mest så har jag följt Rik Mayall, han tycker jag är helt briljant i sina bästa stunder!

 

Här kan vi snacka skruvat och helt fantastiskt spårat!

Rik Mayall jobbar mycket med blickar och väldigt mycket med minspel och kan som sagt spåra fullständigt både fysiskt och tillsammans med helt vansinniga dialoger, när han trycker plattan i botten så tror man nästan att han improviserar och hittar på saker i stunden, och helt ostoppad är han i serien Bottom!



Magnifikt Rik Mayall, underhållning på hög eller jävligt låg underbar nivå!

Annars utanför Brittiska öarna så gillar jag Jack Black väldigt mycket.      


 

Och den senaste filmen som fick mig att skratta var en film med Jack Black faktiskt, Year One!

Den kan jag varmt rekomendera, många skratt blev det.

Hyr eller ladda ned den vettja!



Ara!

Det där kan ni roa er med, hörs hej!

Av Christer Johansson - 21 november 2012 12:36

Alltså jävlar vad jag vill göra det jag brinner för, skriva - filma - showa - bara glåma lixom!

Jag vägrar rätta in mig i leden och ta det där industrijobbet som kanske finns därute, eller slava in i krogbranschen igen.

Men det är klart att inom sinom tid så, vänta nu! haha..

"Inom sinom" Fan va skumt det där var att skriva, det har jag aldrig skrivit eller sagt förr, haha..skumt!

säger man så? Ara! What ever! vart fan var jag?!

JO!

Inom sinom tid, hehe..så får man väl ta det där jobbet och börja knega 07-16 med en matlåda i väskan, men inte än!

Jag har ju 4 skrivarprojekt nu som kan leda till mat på bordet och eventuellt ett par nya jeans.

Men det är ju just under manusskrivandet som pengaflödet står stilla, bara hoppas att dom gamla småstadslivsfigurerna får lite bröllops eller företagsjobb nu efter nyår, så man kan skriva och skapa i någorlunda lugn.

För det är mycket jävelskap som ska skrivas nu, 2 krogshower, en ny film, den nya världen med en arme av nya figurer.

Bara skriva på ra!

          

Tigermasken och hörlurar på och med Madness i lurarna så blire FUCKIN A!!




Hörs hej!


Obs!

Märkte ni att jag skrev 4 nya skrivarprojekt men räknade bara upp 3, hehe..jag har ju sagt att jag e sjukt dålig och räkna, 9 årig grundskola är inte mycket att svänga runt med, nera men det fjärde projektet e ba så hemligt just nu!

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards