Alla inlägg den 19 november 2012

Av Christer Johansson - 19 november 2012 19:37

Måndag och en tur upp till farsan med lite mat, 10 lådor husmanskost så klarar sig gubben ett tag.

Syrran och jag var ute på en liten tur och vi passade på att ta en kopp kaffe hos vår moster uppe i Edsbyn åxå.

Jag är ju faktiskt född i Edsbyn, mitt första år som människa tillbringade jag på barnängen i Edsbyn.

det kunde ju blivit bandyspelare av den hjulbente.

Men farsan ville annat och han tog sin familj till Morabo utanför Alfta där vi fick bo i en gammal hälsingegård, men han själv var väl inte hemma så värst mycket, han hade ju ett eget band SÖLVES!

han snurrade ute på vägarna med allt vad det hör till, det var ju 70-tal så det var garanterat jävligt mycket brudar,sprit och ett jävla hålligång!

Min stackars mor satt i sin hälsingegård med sina två barn och väntade, det funkade väl i ett år sen blev man ett skilsmässobarn.


 

Farsans band, inte så svårt att lista ut om man vet att min farsa heter Sölve.(längst till höger)

Dansbanden på 70 talet var ju ena riktiga ja, man skulle nog inte satsa på en sån om man säger!

Bara lyssna på deras texter så fattar man ju jargongen!



Morsan gjorde ett fantastiskt jobb och uppfostrade sina två barn då pappan ballade ur och blev rockstar!

Hon kommer för alltid vara min hjälte och förebild, KRAM till dig min lilla mor!

Men det är klart att man skulle ju vilja haft en farsa åxå när det blåste som mest när man som tonåring hamnade lite snett och körde i diket ett par gånger, men jag lyckades skapligt endå och inga hardfeelings mot min farsa.

Jag är vuxen nu och förstår att det är fan inte lätt alla gånger, inte bitter mot farsan.

Och det är faktiskt på äldre dar vi börjat göra saker tillsammans, vi spelar in småstadslivfilmer.

Ara!

Sölve din rocker, och tror inte på fan så skulle han briljera med dragspelet idag åxå när vi hälsade på, en rocker till the end!


Hörs hej!

Av Christer Johansson - 19 november 2012 11:48

Vandringen mot den nya världen har bara börjat men någonstans om allt klaffar nu så ser jag en filminspelning sommaren 2013 där vi skulle kunna ha en ny trupp av trevliga karaktärer klara i ett rykande färskt manus.

Dialogen med dom övriga i småstadslivsgänget är mycket positiva och tillsammans börjar vi så smått skissa på en massa nya karaktärer och livsöden.

Krogliv var arbetsnamnet och den nya världen vi skulle satsa på efter småstadsliv men den satsningen rasade ihop likt World trade center och vi stod kvar med småstadsliv.

Men det vi nu skissar på känns mycket intressant, vi befinner oss i samma by men med helt nya figurer.

Arbetsnamnet just nu heter Fotbollsjävlar.

Skrivandets stund är kommen och till det behövs bra musik, MUSICA!



OBS!

På fredag landar Förfesten & Blomflugan i Sundsvall!!

Skönsberg Folkets hus kl 19, biljetter på Videodrome eller direkt på plats Välkomna!

Och Härnösand på lördag Teatern, Hellstrands tobakshandel har biljetter eller köp direkt på teatern samma kväll!

www.blomflugan.se


Hörs hej!

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards