Direktlänk till inlägg 29 december 2012

THIS IS MY STORY tydligen.

Av Christer Johansson - 29 december 2012 09:25

Livets hårda skola äro tuff och vår vandring här på jordklumpen kan bli lång eller mycket kort, men den blir tuff.

Många får ett rent helvete medans andra får det mindre bra, och alla kommer uppleva motgångar och sorg.

Människor vi älskar kommer ryckas ifrån oss, och ensamma med våra minnen kommer vi stå kvar.

Men nångång under livets gång får alla stunder av lycka, en del längre andra mycket korta.

THIS IS MY STORY tydligen!

 

Tänk dig att aldrig få veta vem du är eller vad du är tänkt att vara, finns det verkligen en tanke en mening bakom varje levande själ här på jordklumpen?

Eller är vi bara satta här på jordskorpan för att själva skapa och styra våra dagar och år vi kommer få?

Ingen finns där att berätta, många tror sig veta och lever för sin tro men jag vill VETA!

 

Ser jag ut som en man som vet hur han vill leva sitt första och troligtvis enda liv som människa?


Men om man inte vet vilket liv man vill leva ska man då leva det som andra levt före dig.

Hoppa in i någon redan berättad historia och vandra på upptrampade stigar och vaggas in i bräcklig trygghet.

Ska jag sluta grubbla och ställa alla dessa frågor till mig själv som jag omöjligt kan svara på, jag andas och hjärtat slår. Var nöjd för dag 25 kommer lönen, tänd ett värmeljus på rumsbordet och gör tacos på fredag för på lördagen kan du dra på dig finskjortan och ta dig en drink i baren.

Nej det känns inte bra alls.

Kanske är svaret på hur jag vill leva just den ovissheten som jag lever just nu, den har mening och får mig känna levande.


 

Vad jag vill och varför är de eviga frågorna som får mig att leva? det är nog fan så ändå.

Och mitt i allt detta ältande och grubblande så har jag min humor, den räddar mig i alla lägen.

Det är en jävla tur det!

Skratt helar och värmer, humorn är min äldsta och trognaste vän på min första och troligtvis enda vandring här på jordklumpen, tack för att du finns!

Sen tycker jag First Aid Kit är jävligt bra!




 
 
Susanne

Susanne

29 december 2012 11:01

Att vilja veta är en bra början!
Jag har lärt känna Gud. Det är en trygghet. Han vill ha kontakt med dig.
Säg till honom alla tvivel du har. Låt honom möta dig precis där du är.
Han är dig nära. Han tvingar sig aldrig på någon.
Säg till Gud att du vill lära känna honom - Han svarar den som ber till honom.
Kram Susanne

http://www.jagvillgoraskillnad.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria L

9 januari 2013 08:35

Humor och skratt är ett måste även för mig. Jag kan få sån abstinens efter att få skratta efter dagar av skola och vardag och liksom bara allt det där som ska flyta på. Särskilt om man inte träffat sina vänner som man skrattar allra mest med. Nää 2013 tänker jag se till att skratta mycket. Hjärtat känns så lätt då! Kram

Christer Johansson

9 januari 2013 09:17

Men det låter ju alldeles underbart dä, flessa(skratta) på jänta!
kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards