Alla inlägg den 4 december 2011

Av Christer Johansson - 4 december 2011 19:02

Jag erkänner att jag är Alftas och hela Hälsinglands okey hela Sveriges nej hela världens absolut i särklass sämsta människa på att rimma, ni vet julklappsrim!

Alltså jag tror inte ni förstår hur jävla dålig jag är, det är nästan perverst!

 

 

Foto: Maria G Nilsson

Mannen till vänster på bilden är världens sämsta människa på juklappsrim, bara så ni vet!

 

sjukt dålig är jag, usch! Aldrig mer att jag kommer sitta i en rimstuga eller vad man nu kan kalla dagens aktivitet.

Som jag berättade i mitt förra blogginlägg så har jag varit nere i människobyn idag och signerat en bok som jag medverkar i tillsammans med Per Persson.

Butiken som säljer boken hade också annonserat att vi skulle hjälpa deras kunder med deras julrim till klapparna, eh? vilken pärs!

Och det var ju en jävla tur att jag satt bredvid en utav Sveriges bästa textförfattare i Per Persson som faktiskt fick fram några riktigt trevliga rim, jag fick fram ett och det var till ett gymkort.


"När du nu får detta kort i din hand är dina bekymmer med stor mage och dubbelhaka i hamn"


Men ni hör väl vad bedrövligt och så tråkigt rim!

 

För det första så tycker jag rim är så fruktansvärt tråkigt, sådär tört som jag är så allergisk mot. Det får inte bli för roligt och det ska bara vara fyndigt och vitsigt.

FYNDIGT OCH VITSIGT! jag mår dåligt nu, usch!

 

Jaja, trevlig dag annars med glögg och pepparkakor.


Packet får avsluta dagen med ännu en odödlig klassiker och Alfta hockeytröjan sitter ju som ett smäck!


 

Av Christer Johansson - 4 december 2011 00:53

var det dags för lite Julskyltning i vår lilla by och jag tänker tillbringa några timmar i en av citybutikerna och signera lite böcker tillsammans med en annan man vid namn Per Persson.  

Faktiskt helt jävla otroligt detta, här ska jag sitta sida vid sida med en man som jag lyssnat på sen ungdomsdagar och har stolt kunnat säga att Perssons Pack är från min lilla by Alfta!

Detta band som med sina texter och odödliga låtar inspirerat så många stora svenska artister idag.

Namn som Håkan Hellström och Lars Winnerbäck har långt före sina genombrott länge beundrat denna Alftabo och hans låtar. Håkan Hellström missade faktiskt inte en spelning när Perssons Pack uppträdde på Magasinet i Göteborg och det tycker jag är så häftigt alltså, ja eftersom jag är ett stort Hellström fan också.

att Per Persson är med i denna bok tycker jag är en självklarhet, jag har lite svårare att greppa min egen medverkan i boken men jag tänker absolut inte be om ursäkt, för jag sträcker på ryggen och är som titeln på boken jävligt STOLT!

 

20 Möten med kulturpersonligheter från Gävleborg STOLT av Marie Björk & Gabriel Liljevall.

 

 

Och i denna bok finns förutom Alftaborna jag och Per namn som Rolf Lassgård, Tomas Dileva, Regina Lund och Lill Babs mfl, jamen ni hör väl hur galet detta är.

 

Här kommer ett litet utdrag ur boken/


"Inspiration till scenerna får han genom att iakta andra personer. Något han började med redan som barn.

Han kunde inte placera sig i något av de rådande fack som man skulle tillhöra som ung i Alfta och blev därför något av en betraktare.

- Antingen skulle man vara hårdrockare med bakvänd keps, mecka med bilar eller vara en av de snygga killarna som spelade innebandy. Jag var inget av det, även om jag ibland försökte"

 

Ur boken STOLT av Marie Björk & Gabriel Liljevall.

 

Jävlar vad stolt jag är ska ni veta!

Och så kul för min morsa som fått varit med om mycket där jag härjat fram, boken är till dig morsan!

 

Tusen tack till er båda Gabriel & Marie för att jag fick vara med i denna supersnygga bok!

  

 Kortet är från bokmässan i Göteborg.

 

Måste avsluta detta STOLTA blogginlägg med en odödlig klassiker av chefen himself!

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards