Alla inlägg den 15 december 2011

Av Christer Johansson - 15 december 2011 13:53

Detta blev en dag av planering och kvällen som planeras är ju filmpremiären såklart, för jag vill bjuda upp till en riktigt trevlig kväll då vi kommer få så mycket finfrämmande från hela landet till vår filmpremiär.

Jag har precis bokat 3 rum åt dokumentärfilmarna från Härnösand, dom kommer kvällen till ära låta sin dokumentär om  Småstadsliv i Västernorrland ha världspremiär just den här kvällen, är det inte fantastiskt!

Två filmpremiärer samma kväll alltså.

Dom kommer få bo på vårt supermysiga Alfta hotell Gästis där för övrigt ni med kan bo om ni är snabba att boka, för det lär nog bli högtryck där när premiärbiljetterna släpps på tisdag.

http://www.alftagastgiveri.se/

   Alfta Hotell Gästis tel: 0271-12010


Sen finns det ännu ett bra alternativ för boende under filmpremiären i Alfta nämligen Alfta Quren som även har ett mycket bra kök, det var nämligen där vi i småstadslivsgänget mumsade och käkade under showpremiären sommaren som var.

http://www.alftaquren.se/sv.html

  Här kan ni bo på Alfta Quren tel: 0271-58000


Alfta ishall är alltså värd för vår filmpremiär och där har jag härjat på ganska mycket kan jag säga.

Jag började som sjuåring i denna ishall och slutade en bit efter 30 strecket, gnuggat div 2 som högst men det tycker jag är bra för denna superlilla by, som fortfarande med ett mycket ungt lag fightas i div 2.

Fightas ja?!


 

En vanlig syn, bufflas framför mål här i ett derby mot Söderhamn-Ljusne jag i vit Alfta tröja.


Jag får väl samtidigt bikta mig litegrann och berätta att alla smällar och tacklingar jag fördelat ut under alla dessa säsonger i denna ishall till våra motståndare som gästat vår lada var inget personligt, vi hade bara en liten policy att i denna lada i vår lilla bonnhåla där kommer det göra  ont och smälla friskt om man vill ta med sig några poäng hem.

Hm, hittade lite mindre smickrande statistik på Elite hockey prospects där jag tydligen skrapat ihop 731 utvisningsminuter under min kärriär som div 2 spelare på bara 186 matcher ooops!

Fast jag måste få påpeka att jag gjorde faktiskt lite mål åxå, 174 stycken faktiskt och 290 poäng så det blev inte bara en massa stök & bök på dessa 186 matcher.


Hittade faktiskt ett av dessa mål ute på nätet, en match mot Hudiksvall där vi kvalade mot div 1.




Men när vi ses 31/3 2012 då har jag ingen hockeyutrustning på mig så ni kan vara lugna, det blir inget matchstraff då, för då har jag behå och klänning på mig!


Puss & kram!!









Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards