Alla inlägg den 12 december 2011

Av Christer Johansson - 12 december 2011 12:51

Snön vräker ner över lilla Alfta och det verkar bli en vit jul likt ett vackert julkort, mysigt!

Men ska jag vara riktigt ärlig så är jag inte sådär superimpad av själva julhelgen och julen över huvudtaget.

Såklart är det kul för alla barnen med klapparna och tomtegubben. Men annars är det en jäkla stress som övergår till ren hysteri där allt skall pyntas och bäddas in likt ett gulligt julkort man bara ser på film och allt måste vara i tipptopp.


 


Med flera månaders stress för en dag på året där vi ska samlas för att okynnesäta ett hav av korvar och skinkor med 300 sorters sill för att sedan riva i papper och klappar som kostar bara mer och mer för varje år.

Ne jag vet inte ja..

Vi borde nog tagga ner lite vi den här tidpunkten på året och njuta lite mer, allt behöver inte bli och vara som på ett vackert julkort. Man behöver heller inte skrubba varenda vrå i huset eller göra det där som man alltid gjort, för så brukar vi alltid göra, för det måste vi göra! För gör vi inte det i år så blir här ingen JUL!!!

HUR SKA VI HINNA!!!! DET ÄR JU SNART JUL!!!

 

Men tare lugnt ANDAS!, det blir jul ändå ska du se...

Tänd ett ljus och slå dig ner i fotöljen en stund och luta dig tillbaka, fäll igen ögonlocken och låt en knäck smälta i munnen till tonerna av Shane Mcgowans Farytaile of New York och andas lite, det finns inga måsten under julen. För julen kommer ändå, komihåg dä! så varför stressa? passa på att njuta av det istället..

God Jul!


 

 

 


Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards