Alla inlägg den 30 december 2011

Av Christer Johansson - 30 december 2011 23:58

Man brukar kalla det för amatörernas afton och jag kan nästan hålla med, nyårsafton  har aldrig varit eller kommer bli min grej. Jag förstår folks stress när dom inte vet vad dom skall göra på nyår för det finns faktiskt nästan inget att göra, tagga ner och inse att det kan aldrig bli som på Times square!

 

  Nyårsafton i New York!  

 

Det finns inget att göra.

Krogarna är stängt iaf om man bor häruppe i buskarna. Så nyårsfesterna är vigt åt hemma partyn i upppyntade vardagsrum med en massa uppklädda par som skall kyssas vid tolvslaget, gulligt och uppstyrt så man mår illa, nej det där klarar jag mig utan, vill jag festa så väljer jag alla andra dagar på året utom denna.


   Inge skumpa för min del.


Min nyårsafton består istället av en gigantiskt skål med lösgodis, knapriga chips och en jävligt kall julmust.

Sedan blir det en filt och min sängkudde i tv-soffan framför en rad sevärda dvd filmer, tror nästan att jag dammar av några riktiga tungviktare imorgon, okey! jag kanske sneglar ut genom fönstret på lite raketer vid 12 tiden men troligtvis inte.

Jag beger mig istället till Italien för avsluta min resa i Amerika och New york tillsammans med Sergio Leone och Francis Ford Coppola med deras filmer Once upon a time in America och Gudfadern, dessa två ska få förgylla min nyårsafton där jag samtidigt kommer drömma mig bort to the big apple.



För får jag inte fira in det nya året i New York så ska jag fan inte fira alls.


Gott nytt år hörs hej!






Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards