Alla inlägg den 8 november 2011

Av Christer Johansson - 8 november 2011 22:01

Alltså vad är det som kommer sägas eller beslutas?!

Jag vill veta nu för är det nått som jag är duktig på då är det att grubbla och ligga sömnlös med alla livets stora gåtor.

Man vill veta vad dom vet som inte vi vet just nu, ja det där produktionsbolaget som bett oss komma ner till Stockholm i övermorgon.

Jag menar att vill dom meddela oss att tv kanalen tackat nej kan dom väl ringa och säga det, inte behöver väl dom kosta på oss tågbiljetter ner till Stockholm bara föra att säga att vi fått ett nej?

Eller är det ett nytt möte och ny strategi, göra om presentationsfilmen? Eller vill dom att Christian och jag ska åka till nån öde ö för att vara jokrar i nått expedition Robinson?


   ska vi få åka till nån liten ö och tävla i svält eller?


Jamen ni hör väl mitt ältande!

Men ni fattar väl varför, för jag tycker det är ganska coolt att vi har chansen att få till en egen tv-serie.

För vem fan trodde det när vi tog på oss våra behåar från röda korset för 3 år sedan, men på torsdag kväll vet jag mer. Men frågan är hur mycket får avslöja, det har ju varit ett jäkla hemlighetsmakeri fram tills nu iaf.


Jahapp!

Nu finns boken som jag är med i ute i butik iaf, och helvete vad stolt jag är som lyckas hamna i en riktig BOK!

Alltså detta år blir bara galnare och galnare och på torsdag kan det bli som galnast! ja jävlar du..


   Jag fick plats i boken STOLT, galet!!


Christer Johansson från Småstadsliv, ur boken STOLT. Foto: Gabriel Liljevall

Christer Johansson från Småstadsliv, ur boken STOLT. Foto: Gabriel Liljevall

Citat #04 Christer Johansson ur boken STOLT

” Man måste tro stenhårt på sig själv och det man vill göra. Vågar man bara satsa så brukar det bli bra!”

Så himla sant, Christer. Jag tror att det är just den här inställningen som avgör om man når sina drömmar eller inte. Jag tror att det finns väldigt många där ute som har kapacitet, men som kanske inte har självförtroendet eller modet att just satsa. Tänk lite mer så här, vad har man att förlora? Det är sällan man ångrar något man gjort, men vem vill sluta sina dagar med att gräma sig för att man aldrig tog chansen när man hade den. Så kör hårt och tro på er själva!

// Marie

    


Boken heter som sagt STOLT och är frilansjournalisten Marie Björk och fotografen Gabriel Liljevall verk som porträtterar 20st kulturpersonligheter från Gävleborgs län, hedrande så det förslår när stora namn som

Rolf Lassgård, Per Persson, Tomas Dileva och en naken Regina Lund har samlats i denna bok med lilla mig, STOLT var ordet :)


    

Stort tack till dig Marie Björk för att jag fick vara med i din supersnygga bok.


Här kan du läsa mer om boken/  http://nojesmix.com/halla-dar-marie-bjork/


Nu blir det nattbio igen, jag måste få hjärnan att tänka på nått annat än torsdag!! hur fan det nu ska kunna gå?





Av Christer Johansson - 8 november 2011 18:38

Skådeplatsen för dagens inspelningar blev alltså Galven och hemma hos arrangörerna Leif & Sölve.

Först vill jag tacka husets riktiga ägare Stig jonsson för lånet av huset samt dagens insats med att fixa den underbara rekvisitan som kommer höja filmen så jävla mycket, en underbar bonus scen blev det pga av Stig.



 

Här bor arrangörerna Leif & Sölve i den nya filmen.


Det gick enormt bra där både jag och Christian hade det riktigt kämpigt där ett tag för det spårade ganska friskt, det tuffa nu är att vi gör som i vår första film och improviserar till 100 procent.

Vi har inte en aning vad den andra skall säga och dom spontana skrattattackerna haglade under hela dagen.

Storyn är skriven och klar för hela filmen men inte vad vi skall säga, det är en formfråga och det som gör det så spännande med denna film, denna film kan bli en riktig pärla lika mycket som att det kan bli en riktig tramsrulle.


       

Undrar just vad Leif & Sölve kommer hitta på i sin första film tillsammans?


Men ska jag vara ärlig så tror jag vi fick in några riktiga pärlor idag, improvisations kanalerna stod med öppna spjäll och det lär bli mycket angenäma problem att få klippa och välja ut gobitarna ur det här.

Bra gubbar! Leif & Sölve lär inte göra någon besviken i sitt första filmframträdande.


Nästa vecka återupptas filminspelningarna och då tror jag det är dags för Kenta & Morgan att få kliva in i handlingarna.

Ja ni vet dom två supertuffa hårdrockarna som funderar på att chocka hela byn med sitt nya hårdrocksband

Gravediggers in pain with kill!

Enligt grabbarna själva som kommer dom breaka nu och erövra världen, håll i er gott folk  ROCK ON!!


 

Kenta & Morgan råkade i luven på en stor krukväxt under liveshowen men i filmen skall dom försöka erövra världen med sitt hårdrocksband Gravediggers in pain with kill.


Ne nu blir det lite kvällsfika, kaffe och en liten mjukkaka!

 

P.S Ställ gärna frågor här på bloggen i rutan till vänster i menyn, sen kan ni gärna vara med i omröstningen där vi checkar av vilken småstadsliv film ni tycker är bäst.


Så här såg det se ut under den första filmen då vi tokimproviserade, och dagens filminspelningar såg likadan ut med skrattkavalkader och omtagningar i mängder, ja fyfan svettigt det här!

 



Av Christer Johansson - 8 november 2011 07:32

Sitter uppe till 03.15 och försöker bena ur en öppning på nya showen, samtidigt som jag får upp nya scener i skallen till filmen som skall göras. Sedan börjar jag lite smått tänka på dessa 20 nya radioprogram som p4 Gävleborg beställt med början i januari 2012.

Klart det är högvarv innanför pannbenet nu, turnen avslutades för 3 dagar sen men inte fan blir det nå vila här inte. För det är just mellan turneerna det är som mest jobb, det är då man skall så fröna och snickra ihop all dess galenskap man ska kunna åka runt och skörda sen och leva på ett tag, men jävlar nu behöver jag en kopp kaffe om jag ska vakna!


   Blir en kopp svart & rivigt nu.


Sen att Leva på humor är nått nytt för mig, jag har ju jobbat i restaurangbranschen i hela mitt liv före detta småstadsliv och likheterna är ganska små mellan dessa jobb. Från att servera mina gäster både drinkar och mat skall jag nu servera humor iförd en massa lösmustacher och nån trång jävla behå, men som jag älskar det :)


 

Klart jag hellre drar på mig en trång behå än slavar runt i krogbranschen jag gjort tidigare i mitt liv.


Men ibland kan det vara svårt att koppla bort jobbet eller ja en ren omöjlighet, för i mitt liv är humorn så pass viktig att jag aldrig skulle klara mig utan den. Den har hjälpt mig i så många olika situationer att det har blivit min bästa vän, ni hör väl! skadad? ja litegrann..


Begravningar, bråk med flickvänner, tjaffs med föräldrar eller en irriterad polis, dryga krogvakter, eller varför inte den arga grannen som vill att du ska sänka stereon kl 02.30 vid nån sen efterskiva.Ja listan kan göras lång då jag räddats av min trognaste vän humorn!

Men klart det finns en baksida också, att skratta en stor del av ett 24 timmars dygn är jobbigt och vilka enorma skrattgropar du får sen, jara ska vara A! Fyfan vilket gött kaffe!

 

 


Om 2 timmar kommer Christian och då far vi mot filminspelning i Galven, härligt!


Hörs mer sen, men först ska ni få njuta av dagens låt!

Nancy Sinatra "These Boots Are Made for Walkin" SHAKE IT NANCY!!

 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards