Alla inlägg den 27 november 2011

Av Christer Johansson - 27 november 2011 19:11

En gammal barndomsvän från Göteborg kikade förbi och timmarna rusade hastigt iväg. När jag grubblat som mest och ältat mig ner i en massa svåra frågor kring den ovissa framtiden dök som sagt en gammal barndomsvän från Göteborg upp, och det var precis vad jag behövde idag.

Med denna man har jag pallat äpplen som smågrabb, jag har jobbat säsong vid en skidort i fjällen samt bedrivit krogverksamhet i Bollnäs. Vi har spelat in en galen film med titeln Dumhuvve. Och vi har hängt nakna i sprinklersystemet på fjällhotellet där vi jobbade, där vi på samma hotell visade våra nakna rumpor för dom Japanska gästerna genom stugfönstret efter en liten vild personalfest, men då vi fick besöksförbud på hela området fastän vi jobbade där på anläggningen.


   Dundret Gällivare var brottsplatsen.


Men vi fick lämna området så fort vi jobbat klart, ganska skum deal! Men så går det när man som personal busar och visar rövarna för våra Japanska gäster samt hänger nakna i sprinklersystemet på relaxavdelningen.

Okey dom två nissarna från Stockholm som ägde fjällhotellet och hela skidanläggningen hade ju lite koll på oss, dom var ju lite förvarnade över våra tilltag om man säger.

själva kickoff festen innan säsongspremiären med hela skidanläggningens personal samt dom två kostymprydda ägarna så var det visst två Alftapojkar som inte kunde riktigt sköta sig, det tog inte många timmar av festen så låg två pojkar i kalsonger och skojbrottades på dansgolvet, visst var det musik men inte någon som var i form att dansa så tidigt på kvällen typ, men vi tyckte vi skulle lätta upp festen med lite kalsongbrottning inför våra chefer och dom övriga i personalen. Juste det ja! gjorde ju en till smart grej, vi kastade snöbollar på platschefen efter hon upptäckt att vi nallat en backöl från restaurangen och jagade oss genom stugbyn, smart drag det åxå!


vårat besköksförbud på detta fjällhotell på vår fritid var lite väntad ändå, jag och Johan fick bosätta oss nere i samhället i en lägenhet sen åka upp och jobba våra pass i restaurangen varje dag. Fast den övriga personalen brukade smuggla in oss på nätterna till efterfesterna i personalernas stugor, dom behövde väl lite skruvad Hälsingehumor ändå däruppe, kanske blev lite tråkigt efter vi fick besöksförbud.


 

Ingen Afterski för oss men på nätterna smugglades Alftapöjkarna in för att skruva till den slummrande festen.


Såklart vi hade mycket att prata om ikväll och det kanske bästa han avslöjade ikväll var att han funderade att flytta hem igen och lämna Göteborg, aj aj aj!! Vad kommer då hända?! För ska vi vara ärliga så kommer det där lilla smågrabbsbuset alltid finnas kvar, klart man såg och kände att så fort vi träffs så glimmrar dom där busögonen igång och vi börjar trigga varandra som bara pojkar av samma skrot och korn kan göra.


Skämt och sido, vi är gamla och ordentliga nu så det blir lugnt.

Jag bjuder på ett klipp från vår film Samhället som gud glömde som jag och Johan gjorde för sjukt länge sen!

Obs! Det är Johan som kommer cyklandes naken i den första scenen där jag agerar nån sorts reporter.


 


Kul kul!!

 

Och imorgon spelar vi in städtanterna, fan nu mår jag ju prima!

 

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards