Alla inlägg den 24 november 2011

Av Christer Johansson - 24 november 2011 19:55

Jag erkänner nya showens lilla bus!

 

Kvinnan som fick sin klänning avriven i den senaste showen var en skådespelare och mycket väl medveten om att hennes specialdesignade klänning skulle av vid varje föreställning, hon var med under alla shower hela sommaren och gjorde ett grymt bra och modigt jobb.

Speciellt då hon gick upp på scenen i sin hemstad Söderhamn inför sina arbetskamrater som inte visste ett skit om hennes inblandning i showen, ni skulle sett deras miner då deras arbetskamrat plötsligt stod i underkläderna på scen inför 800 personer, underbart jobbat Carolina!!

Sen måste vi ju tacka Anna Olsson som hoppade in och tog stripteasen under hela höstturnen då Carolina var tvungen sköta sitt jobb på Barnens hus.

 

  Foto: Maria G Nilsson Edsbyn.

 

Ingmar Andersson dansade så klänningen flög av till tonerna av Lasse Stefanz såklart.

          

Denna blåsning blev en chock för många men jag tror dom flesta fattade att det var arrangerat, eller?


När jag ändå håller på att bikta mig så kan jag väl erkänna förra showens lilla bus på en gång, dom som såg vår första show i Edsbyn 2010 kanske minns att det var en man som ställde sig upp i publiken under jaktlagets sketch med vargfällan och skällde på oss, det var åxå en skådespelare!

Ralph stenbeck gjorde en strålande insats som med sin skånska satte skräck i våran publik när han ställe sig upp mitt i sketchen och skällde ut oss på scen efter noter och vår syn på vargdebatten, man kunde nästan ta på tystnaden i publiken och det blev en sådan pinsam tryckande stämning där det till sist brast för en annan man i publiken och bad vår mullvad att sätta sig ner och hålla käften, för ni vet att vargdebatten häruppe i hälsingeskogarna är riktigt infekterad, underbart jobb Ralph!

 

 

 

Örjan och Staken fick en rejäl utskällning för sin syn på vargen av Ralph Stenbeck under vår första show i Edsbyn, en klockren blåsning som satte skräck i vår publik.

 

Men det kyligaste av allt var att på premiären så hade Ralph vår hemliga skådis i publiken sin fru och son med sig som inte visste nått om hans blåsning, så när han ställde sig upp och börja skälla på oss på scen så tror jag att frun skulle få hjärtsnörp, sonen minns jag bara satt med sina svarta solglasögon och bara stirrade oavbrutet rakt fram.

Snacka om pinsam farsa, stackars pojk!! haha, underbart ju!

 

Så stort tack! Till våra skådespelare i publiken Ralph Stenbeck & Carolina Nilsson samt Anna Olsson.

 

Av Christer Johansson - 24 november 2011 11:48

ska kaffepannan på där strategin och riktlinjerna för 2012 skall ritas upp, det som är klart är iaf en ny film som ser att kunna ha sin premiär redan i februari månad.

Men vi börjar året med en ny säsong av vårt humorprogram på Sveriges radio p4 Gävleborg i slutet av Januari, den kommer rulla en gång i veckan fram till sommaren som det ser ut.

Sen när vi kommer fram till sommaren så har vi premiär för vår tredje liveshow, och hela turnen kommer presenteras på  www.smastadsliv.se

 

Imorgon tar vi beslutet om vi kommer åka ut på en höstturne 2012 med nya showen men jag tror vi satsar allt på sommaren så använder vi hösten av att repetera in vår första och stora Julshow istället.

Det är vi lite nyfikna på att ge oss in bland alla Julshower och stångas, tror faktiskt vi skulle kunna göra en festlig insats bland alla snapsar och julskinkor.


Småstadsliv JULSHOWEN 2O12.

Gävle-Sundsvall-Östersund-Bollnäs-Falun? hm, fan det skulle ju kunna bli jävligt kul de!

 

 

Och snart skulle Martina dyka upp med lite köttfärs där jag skulle få göra min omtalade köttfärssås, sen var hon jäkligt nyfiken på allt material vi filmat till nya filmen.

det blir lite filmgranskning idag och matlagning, men ni andra får allt vänta till februari 2012 på filmen.

För ni får nog inte plats i mitt vardagsrum iaf, det är jag nästan säker på.


Bjuder på dagens låt nu iaf!

sparka av er era träskor och skutta ut på köksgolvet sen upp med volymen på max och släpp ut ditt hår för nu jävlar kör vi!!!


 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards