Alla inlägg den 9 november 2011

Av Christer Johansson - 9 november 2011 20:53

Har haft Martina här på besök ikväll så nu vet jag vad jag ska ha på mig imorgon åxå, det är nämligen så att hon är min personliga outfit manager, hon som extremt modeintresserad får bestämma vad just jag behöver till garderoben och hur jag skall klä mig.

Den senaste ordern från HM så var det hon som styrde och ställde av vad som skulle inhandlas, och jag måste såklart tacka henne för jag känner mig jäkligt bekväm i alla hennes klädval hittils, fan jäntan har ju style!

 

           

Martina tar jag alltid med mig då det skall shoppas kläder för det finns inget säkrare än det.

 

Sen tyckte hon ikväll att jag kunde vara lite mer personlig i mitt bloggande inte bara småstadslivs snack hela tiden, fast småstadsliv betyder ju jäkla mycket för mig nu, men okey jag ska försöka vara lite mer personlig.

 

   Vem är jag?

 

Och hur mår en Crille egentligen en dag som denna, hm?

 

Crille har levt ett liv fram till idag som skulle kunna liknas vid många sorters filmer, drama, kärlekskomedier, action rullar och kanske lite thriller men ingen skräckis, inte än iaf men den kanske kommer den med.


Jag har funderat över livets mening väldigt många gånger och både gråtit och svurit över alla dom orättvisor man tvingats brottas med under detta första liv som människa, man har fumlat och trampat snett och kört i diket hundratals gånger, rest på sig och haltat vidare.

Vafan det här är ju mitt första liv, jag är lixom ny i den här rollen som människa, man skulle levt några gånger tidigare så man slapp göra så jävla många misstag.

Sen brukar man säga att man skall lära sig av sina misstag fast det är ju så jäkla jobbigt när man gör dom, sen vettefan om man lär sig för jag har gjort samma misstag jävligt många gånger nämligen fortsatt att se finalen i melodifestivalen, hoppas och trott att nu jävlar har vi en bra låt men så blir det samma visa igen och öststatsländerna röstar på varandras bidrag iaf, höhö nemen allvarligt..

 

 

kollar bara på detta igen om kicki Danielsson går till final med en uppföljare av bra vibrationer.

 

Men är det nått som varit lite positivt med att dina år blir fler som människa är att folket som snackar bakom din rygg betyder mindre och mindre.

Jag har förstått att människor som är väldigt engagerade i ditt liv och som mer än gärna dömer dig efter dina misstag är egentligen väldigt imponerad av dig som person, för den människa som snackar bakom din rygg och verkar njuta av dina dikeskörningar är själva verket din största beundrare som skulle göra vad som helst för att vara lite som du, så ju mer skitsnackare du har bakom din rygg desto mer har du lyckats i ditt första liv som människa!! tänk så AMEN.

 

Moneybrother vet vad jag snackar om...

 

 

Av Christer Johansson - 9 november 2011 16:27

Detta är som sagt en påhittad historia som jag skrivit engång förut.
 
Mötet med tv-kanalen.
Då satt vi där. Nu fanns det ingen återvändo. Nu skulle vi visa dom vad vi hade för manusförslag till en eventuell TV-serie.
LÅSNINGEN ( En påhittad historia )
 
Jag försökte snabbt läsa av de människor som satt där. Till höger satt en ganska så kraftig man med vit skjorta och svart slips, han satt och tittade i en pärm hela tiden. Han verkade väldigt ointresserad av detta möte. Han tittade inte ens upp när vi presenterade oss.
 
   Mötet med tv kanalen.
 
Sedan var det  2 kvinnor och en man som visst var inköpschefen på tv-kanalen. Dom däremot såg väldigt granskande på oss när Christian och jag satte oss vid bordet.
Så här nervös tror jag att inte Christian eller jag har varit nån gång i våra liv. Det är klart att vi var nervös när vi på Edsbyns if 100 års jubileum i DINA arena inför 1200 personer skulle stå i kvinnokläder och skrika att Agneta Patrull ramla så puppan gick ur led, okey då var vi nervös kan jag säga. Men det här var något helt annat, det var ju så mycket som stod på spel nu.
Inköpschefen såg på oss med sina mörka ögon.
 
- Ja, då är vi nyfikna på vad ni har hittat på, och vad serien kommer att handla om?
 
Vi hade bestämt att jag skulle börja förklara vad första avsnittet skulle handla om och vilka karaktärer som skulle få första avsnittet i serien.
Men vafan var det med min röst, alltså så här sjukt lågt brukar inte jag prata i vanliga fall. Det var som att all min nervositet gjorde att jag pratade lägre och lägre.
 
- Det är en industriarbetare som e bög å blir kär i en rumänsk trollkarl som är en meter lång typ.
 
Man såg riktigt hur dom kring bordet gjorde sitt yttersta att höra vad jag sa men det var helt omöjligt, dom hörde nånting om nån bög och en trollkarl.
 
-Ursäkta du får nog ta det där igen för vi hörde inte riktigt.
 
Jag tittade nervöst upp från det handskrivna papper som jag läste innantill ifrån. Christian började oroligt skruva på sig. Han hade ju också svårt att höra, och då satt han alldeles bredvid mig.
 
-Det är en bög som blir kär i en trollkarl..
 
En av kvinnorna hade nu svårt att hålla sig för skratt och försökte dölja detta med sin ena hand, dom andra skruvade på sig oroligt och såg på inköpschefen som förgäves försökte höra vad jag sa.
 
-Alltså du måste prata högre vi hör inte vad du säger.
 
Jag hörde vad dom sa men jag tittade inte upp från mitt handskrivna papper, det vågade jag inte. Låsningen var nu total. Och jag gjorde ännu ett försök.
 
-Det är en bög som blir kär i en jätteliten trollkarl från rumänien som ibland brukar ha en blå kanindräkt på sig.
 
Till och med den tjocka mannen i vit skjorta som sett så ointresserad ut tittade upp från sina papper nu.
Det var en obeskrivlig tystnad kring bordet nu. Jag tittade upp från pappret och log ett nervöst leende mot dom. Jag hörde hur Christians andning blev allt häftigare, han kunde knappt sitta still på sin stol.
Christians utbrott var som en effekt av den enorma nervositet och press vi känt dom här dagarna kring det här mötet med tv-kanalen.  Christian exploderade fullständigt och skrek som en galen när han nu öppnade käften.
 
-MEN VAFAN DET ÄR EN BÖG SOM BLIR KÄR I EN JÄTTELITEN TROLLKARL I EN BLÅ KANINDRÄKT!!!!
 
Jag vet inte vad som hände sen, allting blev så overkligt och jag såg mitt liv passera i revy. Jag bara svävade ut i rummet och log mot dom allihop, allt medans Christians utbrott bara fortsatte, nu hade han till och med ställt sig upp och fortsatte sitt skrikande.
 
-BÖGA! BÖGA! BÖGA! BÖGA! BÖGA!
 
Jag satte mig i skräddarställning på golvet och tog av mig skorna, det var ju så varmt i rummet. Jag bestämde mig för att sjunga nått med Jokkmoks Jocke för tv-kanalens ledning. Det skulle dom säkert tycka om nu.
Så allt medans Christian skrek och skällde som en galning så sjöng jag i min skräddarställning där på golvet utan strumpor.

Av Christer Johansson - 9 november 2011 13:42

Tågbiljetter bokade till nått möte i huvudstaden som kan vara vad fan som helst.

 

Men den stora frågan nu är om vi kommer kunna bete oss som vanligt folk, för jag vet av erfarenhet att både jag och Christian har mycket svårt att sköta oss i mer än timme åt gången.

Sen börjar det hända nånting i våra kroppar som hos barn kan man kalla detta myror i brallan, men hos oss äldre pojkar kan man nog kalla det vrålapor i kavajen.

Klart vi är trevliga och kan lyssna samtidigt som vi kan öppna våra käftar och prata och konversera som vanliga tvåbenta människor vi med, men inte mer än en timme, Glöm det!


   Vi blir som vrålapor i kavaj.


Sen måste det hända nånting och buset och humorn börjar krypa på, man börjar få upp scener i skallen på vad som skulle kunna förändra eller lätta upp stämningen i mötesrummet.

Eller i vart fall få den andre ur balans, att få en skrattattack i ett mötesrum är ju bland det värsta man kan få.

Sitta och bita ihop ett asgarv så tårarna börja komma är ju skräcken.

Jag vet inte hur många gånger jag har hittat små korvsnuttar i myntfacken när jag stått i kassan på krogen (alltså jag har inte stått i själva kassan med fötterna utan bakom som en kassörska på ICA typ JA! ni fatter) då har Christian placerat dom där för att se min reaktion när gästen står öga mot öga mot mig, klart jag har börjat garva flera gånger och gästen undrat vad som varit så kul, men man ju inte kan säga att det ligger korv i kassan heller, fräsch restaurang lixom? Man har fått ljuga ihop nått blixt snabbt att man såg en komedi på teven kvällen före som var så tokig att man var tvungen garva nu 24 timmar senare, normalt!? NOT!!!


   Att få varandra ur balans är ju bara för härligt när det lyckas och går hem.    


Denna ständiga jakt att skapa roliga situationer i vår vardag är ju både helt underbart och väldigt  roligt, för utan skratt kan jag fan inte fungera. Jag måste få skratta och må bra för det händer ju så förbannat mycket elände därute i samhället så det räcker och blir över ändå.

För skratta är en ljuvlig medecin åt själen ska ni veta.


Och imorgon går tåget!

Inte från tågstationen i Alfta som i videon här nedan av Traste lindens kvintett utan från Bollnäs järnvägsstation klockan 08.10 SHARP!

 

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards