Alla inlägg den 25 november 2011

Av Christer Johansson - 25 november 2011 21:29

Jag har predikat i både bloggar och i en utgiven bok att man måste våga tro på sig själv och sin vision och kämpa.

Man får inte låta sig nedslås eller ge upp i sin strävan att uppnå sitt mål trots att vägen dit är mycket tuff och du stöter i hårt många gånger. Det gäller att envist stå emot både din närmaste omgivning och andra människor som bönar och ber att du skall kliva av tåget du stormar fram med.

Dom ser hur du stångar dig blodig och slås omkull gång på gång, dom vill för vad dom tror är för ditt eget bästa att du vänder om och ger upp din dröm. Men det är här du MÅSTE lyssna på vad du vill innerst inne och sen på målet du har framför dig, din dröm och din vision. Du skall höja blicken och spotta ut gruset tillsammans med blodet du har i käften efter din senaste dikeskörning och målmedvetet vandra vidare mot din dröm, ingen eller inget skall få stoppa dig i din vandring för det du tror på.

Jag har vandrat mot mitt mål i säkert 20 år nu och jag är långt ifrån framme men jag kommer aldrig ge upp, jag har kört i diket och kraschlandat säkert 250 tusen gånger, men hur än jävla illa det har sett ut så har jag alltid rest på mig och med ett snett leende blickat mot målet och min dröm.


Envis-vrång-dum i huvudet-sinnessjuk-blåst-galen-störd-rubbad????

 

 

 

Jag kanske är allt det där men det spelar mindre roll för jag tänker inte ge upp ändå.

För det som spelar mer roll är ju att jag sätter upp nya och högre mål hela tiden samtidigt som nya visioner kläcks.

min resa mot mina drömmar och visioner på detta jordeliv förblir nog livslång kamp det.

kanske detta är meningen med livet som så många söker svar på, att din livslånga kamp att nå fram till din yttersta önskan är sjävla verket din mening har på jorden, ja kanske det?


Nu vill jag plötsligt vara en Gnu!

 

  Gnu Johansson Alfta.


En Gnu slipper detta ältandet på bloggar dom, för det enda dom behöver bry sig om är att skaffa föda och släcka törsten sen se till att inte bli uppäten av storlejonet, sen kanske para sig lite ibland om man hittar nån sexig Gnu då förstås, helst utan skägg på hakan. 


Fan vad bekymmerslöst alltså!


Fast det skulle vara roligt att vara en vrålapa åxå, bara klättra i träden och tokvråla hela dagarna och nätterna så dom andra djuren inte kan sova, hahahahah fyfan vad kul!

 

   Pax mig för att vara en vrålapa i nästa liv!!!!!!!!!

 


 



 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards