Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Christer Johansson - 3 januari 2012 20:16

Jag får hela tiden in rapporter från webshopen om biljettläget och vart dom tillresta filmpremiär besökarna kommer ifrån, och jag förundras gång på gång över spridningen av småstadslivs fenomenet. Klart är ju att det kommer väldigt många från Jämtland och Örnsköldsvik,Sundsvall,Sollefteå,Gävle, Dalarna m.m

Men när det kom in en beställning från Kiruna så hajade jag till lite extra, vafan det är ju 105 mil härifrån!

Ska någon alltså sätta sig i en bil och åka 105 mil med hemresan inräknat totalt köra 210 mil för att se vår film?

Jamen ni hör väl! Det är ju ända från Lappland dom skall åka!


     

105 mil norrut ligger Kiruna i det storslaget natursköna Lappland. 


Och man måste verkligen sätta sig in i situationen och fråga sig själv, skulle man sätta sig i en bil och åka 210 mil för att se en film i en bonnhåla någonstans i den djupa hälsingeskogen?

Hm, vettefan allstå?

Jag menar att om det ändå hade varit typ en Bruce Springsteen konsert eller någon annan stor artist som landat i sverige och gjorde en unik spelning. Men här snackar vi alltså om Småstadsliv och vår nya film!?

Hur jag än vrider och vänder så tycker jag detta är bara så jävla underbart galet, alltså 210 mil!

jag var tvungen att leta reda på denna galna Kiruna bo vid namn Emma Tano och fråga henne lite om hur och varför denna resa till vår lilla by och filmpremiär, hur fan tänker hon?! :)

Är det någon släkting till Stånk Tommy eller vad fan är det frågan om!?


    

Emma Tano från kiruna åker 210 mil för att se premiären av Småstadsliv 4 i Alfta 31/3.


Här kommer en kort intervju med denna galna tjej från Kiruna:


Hej Emma!

Jag heter Christer och gör lite tokiga filmer som heter småstadsliv, men hur tokig är inte du som ska åka 210 mil för att se vår film, vad är det som får dig att åka så långt för en filmvisning?


Emma/  Hur tokig är jag inte som åker så långt för en film? enligt mig själv inte alls särskilt tokig men i många andras ögon säkert jätte konstig iaf här uppe då det inte är så många som vet av småstadsliv :D Det som får mig att åka dit är för att det är premiär och det känns mer som på riktigt lixom.



 

Hur upptäckte du Småstadsliv och vad är det du tycker som är så bra med just våra filmer?

 

Emma/ Min vän Jonas från Kramfors presenterade mig dom konstiga klippen på Youtube. Vadå StånkTommy vad äre som var så kul med han tyckte jag då, nu äre något helt annat och något jag helst inte vill vara utan, en humor som passar mig alldeles utmärkt och just vad det är som är så bra kan jag inte direkt peka ut, karaktärerna och skådespelet är genialiskt helt enkelt.. I love it!

 

Förstår du allt vad vi säger i filmerna? för det är ju en ganska bred Hälsingemål vi använder oss utav.

 

Emma/  Jag förstår allt i sin helhet men visst finns det vissa ord som man ibland får fundera en extra gång på vad det var ni egentligen menade :)



Har du någon favoritsituation i filmerna som du värderar högre än någon annan?

 

Emma/ Någon favorit situation så här på rak arm har jag nog inte, men det det är klart att Johanna och Agneta I London är svåra att inte tycka om och osäkra Ingemar i alla lägen är ju underbar..



105 mil enkel resa alltså, haha så jävla bra! Jag förmodar att ni tänker bo kvar och inte bege er hem direkt efter filmvisningen, men vad har ni för förväntningar av filmpremiären och besöket i vår lilla by där vi spelat in dessa småstadslivfilmer?

 

Emma/  Mina förväntningar är såklart ganska höga och det är bara därför att jag vet att filmen kan helt enkelt inte bli dålig och jag kommer helt säkert att njuta från början till slut. Att komma till Alfta och få andas in atmosfären och allt runt om kring kommer bli super och något som jag längtar och ser framemot riktigt mycket nu :D



Jamen då tackar jag för pratstunden, ses på premiärn då! :)

 

Emma/  Tack själv och tack för att ni gör bra film... Vi ses om inte allt för länge då :D


P.S

Som om inte detta var nog så fick jag kort efter Emmas biljettbeställning från Kiruna höra att en kvinna från England och Philippa Hainsworth beställt biljetter till filmpremiären, ja jag fattar ingenting ja BARA SÅ GALET!!!

 

Småstadsliv snurrar även i England, fantastiskt!

 

 


 


Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards