Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Christer Johansson - 30 januari 2012 10:27

Ny vecka alltså, då ska vi se vad som händer denna vecka för en hjulbent småstadslivsarbetare.


 

På tisdag är det dags för städtanterna att resa ut på ett liveuppdrag igen.

 

Måndag: repetioner inför livegig och manusskrivning Anosch vägkrog.

Tisdag: Livegig och manusskrivning Anosch vägkrog.

Onsdag: Studioinspelning Anosch vägkrog.

Torsdag: Manusskrivning.

Fredag: Manusskrivning.


Hela februari kommer att bestå av ett evigt skrivande så man får hoppas att det ramlar in nått litet livejobb som bryter av allt skrivande, det kan vara skönt att få andas lite ibland. För skrivandet kan vara riktigt kämpigt många gånger, det man fruktar är dom där dagarna då man sitter och stirrar på ett tomt papper i timmar och det enda man kan tänka på är att pappret är jättetomt och helt utan bokstäver, idetorka och skrivkramp heter det visst.

Men det kan samtidigt och helt oförklarligt snabbt förvandlas till ett vulkanutbrott där det bara väller ut galenskap och man knappt hinner med att skriva allt joll man kommer på, sånna dagar tycker jag om.


En fråga man ofta får.

"Vart får du allt ifrån?"

 

Jag vet inte var jag får allt ifrån, jag kan inte svara på det.

konsten är ju att skapa nånting från ingenting, alla konstnärers uppgift.

Nu kallar jag mig för konstnär också, vilken jävel!

Skapar humor med ett vinglas i handen och en basker på sniskan, fan vad nice!

Nja inte riktigt, kaffe och en frilla som Rasmus på luffen mer likt.


Nu är det dags att åka till Christian, hörs på!


Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards