Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Christer Johansson - 8 januari 2012 20:55

Imorgon blir det mer filmgranskning där närmare 4 timmars filmmaterial skall granskas och med mina anteckningar skall en film skapas och kapas ner till en film på ca 1 timme och 30 minuter.

Småstadsliv 4 "Men det skiter man väl i" ska den visst heta.

Beslutångesten kommer slå på max när man tvingas plocka bort och skrota så mycket filmmaterial, men jag vet att det är ett måste för att filmen ska bli bra och hålla ett tempo som gör att publiken ska orka se den.

En komedi på 4 timmar skulle nog bli lite tuff även för vår mest trognaste småstadsliv fan.

 

 

 

Här kommer senaste nytt inför filmpremiären 31/3 i Alfta!

 

Mina gamla deejays från min tid på krogen kommer att styra musiken under kvällen och då blir det ett jäkla drag kan jag lova för Michael Motorcycle & Bjorn Polarbear  kan det här med att spela skivor dom :)

 

        

Micke Hallin på bilden som tillsammans med Björn Palme är filmpremiärens deejays.

 

Fan vad nice!!

 

Micke Hallin"Mr Motorcycle" som när han inte spelade skivor på min krog mer än gärna ställde upp i den första småstadslivfilmen, där lämnade han in sin bil hos Stånk Tommy som tyckte han kunde låna en vit skrotbil som varken hade säte eller ja ingenting typ, för det var ju bara trycka enter så skulle han landa i Östersund på 5 minuter.

Sen var det även Micke som höll i kameran när vi spelade in Örjan Bengtsfors i New York och central park där han fick både agera Spruffs och hålla i kameran.


 

Micke Hallin fick agera kameraman i New York.


         

Kolla in denna bild från Times Square New York, hittar ni Örjan Bengstfors nånstans? 


 

Örjan Bengtsfors tog en runda på skridskor i Central Park under filminspelningarna av Småstadsliv 1.


Välkomna till filmpremiären Björn Palme & Mikael Hallin!

   

 




 


 

 


Av Christer Johansson - 8 januari 2012 13:58

Jag jobbade och skrev inatt men jag tycker inte om att sova till kl:13.45 ändå, det känns fel och man kommer så i otakt med dygnsrytmen. Fast iofs den har ju krascha för bra längesen när det gäller mitt skrivande och spökande på nätterna.

Men just nu försöker jag bara skaka av mig mardrömmen jag hade inatt, fan man är ju alldeles skakis. Okey jag ska försöka förklara den, och som ni alla vet så är det ju värre att uppleva den än att höra om den så försök att ha lite förståelse iaf.


Crilles mardröm natten den 8/1 2012.

 

Det är sommar och jag står vid en äng som ligger framför en skog, plötsligt hör jag en massa skrik, det var skrik från panikslagna människor med ren dödsångest. Det väller ut människor springandes i panik från skogen och jag blir nyfiken på vad som händer och börjar gå mot dessa människor, jag frågar dom vad som händer och jag får till svar att en Finlandsfärja kommer genom skogen.

Eh? alltså en Finlandsfärja, en jättestor båt i skogen längs den här lilla stigen? jag trodde inte på dom såklart men just då så kommer det en jättelik båtliknande färja plöjandes fram genom skogen och ut på ängen.

 

 

 

Färjan är fylld med människor och i vissa fönster syns det en massa vilda djur såsom lejon, tigrar och giraffer m.m

När färjan kommer upp på en liten väg framför ett rött hus så välter hela färjan med alla dessa människor och djur ombord. Det blir fullständig kaos och vi gör allt för att hjälpa folk ut och resa på färjan igen, och helt otroligt nog lyckas vi resa på färjan som nu börjar rulla nerför en brant backe i väldigt hög fart och dom människor som inte vi lyckades få ut ur färjan skriker i panik. Vi andra springer efter för att hjälpa till, men när jag kommer ner till färjan som ligger kraschad vid vägens slut så ser jag inga andra människor, men istället börjar det röra på sig runtomkring mig och jag omringas av lejon, tigrar och girafffer.

 

 

 

Dessa djur inte har ätit på väldigt länge, jag ser det i ögonen och i deras kroppsspråk. Jag tar upp en liten pinne som jag krampaktigt kramar om, med denna lilla pinne lyckas jag skrämma bort giraffen iaf men lejonet som nu fått syn på mig skulle jag inte kunna stoppa med denna krokiga kvist, här börjar det bli riktigt jobbigt och min dödsångest börjar slå på ordentligt, rädslan och paniken pumpar i min kropp då jag tänker på hur när lejonet går till attack och jag känner hans vassa tänder riva och slita i min kropp...

Här börjar det bli suddigt och rädslan som nu slagit på gör så att Christer Johansson vaknar upp ur sin mardröm och kallsvettig vaknar upp i sin säng så långt borta från en massa hunriga lejon som färdats i en Finlandsfärja genom den svenska sommarskogen.

 

The end.

 

Men jävlar vad rädd jag var för drömmen var så verklig och jag var verkligen där, lika klart som jag skriver detta blogginlägg för er så stod jag öga mot öga med dessa hungriga vilda djur.

finns där någon som skulle vilja drömtyda denna mardröm med färjor och vilda djur så varsågod, bara att kommentera för jag fattar ingenting ja.


Hej åhå!

Nu blir det frukost.


 

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards