Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Christer Johansson - 13 januari 2012 22:05

Manusskrivning hela dagen och det gick väl halvskapligt, ett halvt radioprogram är skrivet och det gick väl inte så smidigt som jag hade hoppats på. För det var ju ett tag sen jag skrev radiohumor så det var lite trögjobbat, men det kommer bli bra och nästa fredag får ni höra resultatet då första avsnittet för säsongen sänds.

Sveriges radio Gävleborg p4 strax efter klockan 17.00 då rullar alltså första programmet.


   Första avsnittet av nya säsongen sänds nästa fredag strax efter kl 17.


Och det var ju i radioprogrammet Anosch vägkrog som karaktärerna Anna Karin och Leif & Sölve föddes, som senare gick upp på livescenen och gjorde riktigt bra ifrån sig, så pass bra att dom även får chansen i den nya småstadslivfilm som har sin premiär i slutet av mars.


 

Foto: Maria G Nilsson

Anna Karin från Anosch vägkrog gjorde stor succe i den senaste showen "Bland braköl & Samurajlådor"


 

Succe på scenen gjorde även Leif & Sölve som även gör filmdebut i slutet på mars.


Det ska bli spännande att se om vi lyckas hitta några fler figurer i den nya säsongen av Anosch vägkrog som vi sedan kan lyfta ut i verkliga livet. 

Nytt i den nya säsongen av Anosch vägkrog är iaf att krögaren Anosch himself tar semester på obestämd tid för att vila nerverna, det blev för mycket för den här skrikhalsen och han låter arrangörerna Leif & Sölve sköta krogen under tiden. Hur det kommer att gå får ni följa under de 20 avsnitt som Anosch vägkrog kommer sändas.

Välkomna till en ny säsong av Anosch vägkrog med början nästa fredag som sagt.


 

Leif & Sölve tar över Anosch vägkrog, seriestart nästa fredag strax efter klockan 17.

 

Nu gör jag helg, hörs hej!

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards