Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Christer Johansson - 12 januari 2012 14:52

Sitter med min laptop på byns enda Cafe Knagga och glåmar på en ensam rondell där en bil sakta men säkert rullar runt och vidare ner mot ICA, inte mycket är det som händer en dag som denna i Alfta.

Men skönt är väl det, och innan jag promenerade till Knagga för lite kaffe så gjorde jag ett bankärende som gick väldigt smidigt. Det gör väl det jämt iofs, när jag kom in på banken så ska man ju ta en kölapp men lite dumt kändes det väl eftersom jag var ensam i hela banken. Kvinnan bakom disken log och plingade fram mitt nummer och mitt bankärende tog typ 1 minut och 34 sekunder.

Fan vad smidigt det är att bo på landet ändå!

 

  På Knagga smids det mycket småstadslivsplaner.

 

Nu inväntar jag Christian som är kallad för ett kaffemöte på Knagga inför seriestarten på Anosch vägkrog nästa vecka, Sveriges radio Gävleborg har ju som sagt beställt en ny säsong på 20 avsnitt, kul att dom tycker det är bra!

 nu på fredag ringer Marie Björk från p4 programmet fredags för en intervju och hon är antagligen lite nyfiken på vad som kommer hända på Anosch.

klippa film, skriva radiohumor och skriva nya showen är mitt jobb om det är någon som fortfarande undrar vafan den där hjulbenta jolliga fan från Alfta sysslar med.


   Marie Björk ringer på fredag och intervjuar.


Nu blir det påtår, hörs hej!

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards