Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Välkommen till min nya blogg!

Av Christer Johansson - 4 november 2011 22:30

Det är här man kan få veta lite mer om vad som händer och kanske varför det händer mig som människa.

Och som säkert många vet som letar sig in på denna blogg så är ju jag den mest skyldige bakom humorfenomenet småstadsliv.


         


Jag har skrivit manus och regisserat både filmer och liveshower i ett hysteriskt tempo sedan 2007, men bakom mig har jag ett fantastiskt gäng som jag inte skulle klara mig utan.

Detta gäng människor som jag älskar allihop(Christian,Martina,Martin,Sofie,Hans) för utan dom så skulle jag som sagt aldrig få leva min dröm som jag faktiskt gör. Att rulla runt som vi gör och få besöka stad efter stad med utsålda teatersalonger är ju helt utanför min vildaste fantasi, men som faktiskt är en vardag idag. CRAZY!

Småstadsliv- 4 filmer 2 liveshower och en radioserie på Sveriges radio Gävleborg.

Och hör och häpna kanske en tv-serie!

Fast det får vi vänta lite med, den 12 denna månad far vi ner till Stockolm och då får vi veta mer. Men jäklar vad spännande! Alltså jag, Crille Johansson med 9-årig grundskola som nästan hela livet harvat på krogen utan en enda teater/skådespelar lektion, vafan jag hade ju aldrig stått på en scen förut.

Tv-serie för småstadsliv!? ska ju fan inte gå, ELLER?

Jaja, spännande fortsättning iaf, nu skall jag begrava mig i en bok jag köpt och väldigt intressant sådan, vi hörs på!

 

 
 
Ingen bild

Christine i Matfors

5 november 2011 13:54

klart småstadsliv kommer funka som tv-serie.....
<3

 
Ingen bild

Isac

5 november 2011 14:51

Älskar småstadsliv! Håll det fina arbetet uppe så hoppas jag ni besöker Umeå någon gång framöver. Hört från kompisar att ni var här för inte så länge sedan, och hur jag missade det är ett stort mysterium. Skämmes får jag göre! LUGNA MEH, LUGNA MEH!

 
Ingen bild

Tobbe Larsson

5 november 2011 15:59

Hej Christer vi har precis kommit hem från en grabbresa i Las Vegas men vi kom på oss själva när vi satt en stor del på hotellrummet och skrattade åt er på youtube då tycker jag att man lyckats :)) tror halva Vegas vet vad rövkontakt.com är vid det här laget hehe keep up the good work Mvh Tobbe Larsson

 
Ingen bild

Jw

5 november 2011 16:05

Småstadsliv är kult redan !
Roligare än Pistvakt och Nilecity !!
Go for it.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards