Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Klart med filminspelning på tisdag annars en dag av tomhet och grubblande.

Av Christer Johansson - 6 november 2011 19:35

Det var som att slå av strömmen och allt blev mörkt, ne inte riktigt kanske men tomt blev det iaf. Nu när turnen är avslutad och gänget sprids ut på lite andra jobb och fritidssysslor så kan det som sagt bli lite tomt.

Vi hade ju gnuggat så hårt och så länge för denna turne sen när den kom gick den så förbannat snabbt. Man han ju aldrig tröttna på showen lixom, det hände nått nytt varje kväll och buset var ständigt närvarande både på scen som utanför. Ett jävla busgäng helt enkelt!

 

 


Men nu har jag skrivit och dammat av lite manus som legat i arkivet och väntat, så nu på tisdag rullar filminspelningarna igång med arbetsnamnet Småstadsliv & Amerika.

Sen om den kommer heta så när den är färdigställd är en annan fråga, filmiden känns jäkligt bra och väldigt inspirerande iaf. Gamla som nya figurer kommer få samsas i detta nya verk som beräknas vara redo för visning under första hälften av 2012.


 

Så här såg det ut i somras när vi spelade in en presentationsfim för en beställande tv-kanal, men nu skall vi köra igång med vår egna nya film. Mer om den här intresserade tv-kanalen vet vi mer om den 12 denna månad för då reser vi till huvudstaden.


nya filmen känns hur bra som helst, värre med nya showen!!! Prestationsångest!

 

Hur ska man kunna toppa den här senaste showen?! och vad fan ska den handla om och vilka figurer skall vara med och vilka nya skall in? många frågor som kräver svar, och hur mycket vågar man vrida på i galenskap, öppna spjäll eller?

Som ni hör har jag lite att fundera på men målet är som alltid att få er att skratta käften ur led! :) Och det skall vi väl klara utav tänker ja.


Men nu blire lite varma mackor och kall julmust, fyfan vad gött!!!

 

     mmmmmmmmmm!!!!!!!!


 
 
Angelica

Angelica

6 november 2011 21:56

Ta inte bort Ingemar och Johanna bara! Då blir jag ledsen :(

http://angelicanordstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards