Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Filminspelning imorgon då med start klockan 11.00 i Galven.

Av Christer Johansson - 7 november 2011 19:17

Och det är inte Örjan Bengstfors med sitt jaktlag som skall filmas just nu utan det är arrangörerna Leif & Sölve.

Som faktiskt har sitt hus i det beryktade Galvenreviret dom med, Galven är stället som ligger utanför själva Alfta där sen det mesta kommer spelas in i vanlig ordning.


   

Vid sjön Galvens strand ligger det lilla huset där Örjan Bengstfors och Janne bor.


Galven är en stor vacker sjö som har en massa sommarstugor och bebodda hus vid sin sida, och det var vid denna sjö vi spelade in småstadsliv 1 och städtanterna med sina vackra baddräkter, det är även vi denna sjö vi spelar in Örjan Bengstfors och hans Älglösa jaktlag.

Vargmötet på bygdegården i småstadsliv 2 spelades in vid denna sjö, så klassisk småstadsliv mark kommer vi använda oss utav imorgon, det är bara se till att packa kaffetermos med tilltugg för det lär nog bli en lång dag.


  

Från arrangörernas Leif & Sölves gård kan man se Galven skymta mellan björkträden.


 

En klassisk scen spelades in vid den stora badstranden i galven, här kikar två damer fram från det lilla mysiga omklädningsrummet vid badplatsen, ta en tur dit i sommar vettja och prova på lite springmatch ala Jonny B.

 

Jahapp! Nu ska jag packa lite kläder åt Sölve som alltså kliver in i nya filmen imorgon, snabba ryck för dessa gubbar som nyligen turnerat hårt på en massa teaterscener tills för 2 dagar sen, bara köra på medans ångan är uppe!


 

Leif & Sölve gjorde scendebut sommaren 2011 och imorgon gör dom filmdebut vid sitt hus i Galven.


Tystnad tagning action!!!!

 
 
Angelica

Angelica

7 november 2011 20:31

Leif & Sölve är bland det bästa ni har kommit på! Går det att arrangera fester hos dom förresten? Ett avskedskalas för en lärare som lär bli saknad, kan dom fixa nåt sånt? :P

http://angelicanordstrom.blogg.se

Christer Johansson

7 november 2011 20:35

Men dessa gubbar arrangerar det mesta dom,bokar småstadsliv figurer gör man på 070-3730000 Per Sonerud :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards