Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Intressant omröstning som pågår.

Av Christer Johansson - 13 november 2011 12:44

Vilken småstadsliv film tycker du är bäst?


Och omröstningen är ungefär som vi känner i gänget också, fast småstadsliv 1 rankar vi lite högre än vad omröstningen visar. Det var ju ändå den som var först och lade grunden för hela humorfenomenet, men annars håller jag med om att småstadsliv 2 skall ha mest röster. Den blev som tanken var att bredda och skapa nya fans, vi gjorde den lite snyggare och med en tydligare röd tråd. Sen såklart prickade vi en rad sköna scener med både facebook hysteri ala rövkontakt m.m

Jaktmötet på bygdegården med älglösa jaktlag blev en fullträff och London resan gick hem den med, så hela småstadsliv 2 var nog ice breakern som fick hela humorfenomenet att ta fart.


Vilken småstadsliv film tycker du är bäst?
Småstadsliv 1     4.5 %
Småstadsliv 2     63.6 %
Småstadsliv 3     13.6 %
Småstadsliv firar jul     18.2 

Sen har vi ju enstaka scener ur småstadsliv 1 som firat stora triumfer på youtube och som varit fina ambassadörer för intresset för våra filmer, tänker närmast på Kenta Jonsson vid tegelväggen som lyckats skrapa ihop över 180 tusen visningar, Stånk Tommy med dataspelet är en annan scen från första filmen som många har sett och halkat in på våra filmer. Sen såklart städtanternas vilda korståg bland helt obegripliga dialoger dränkt i våldsamma improvisations orgier, dom har ju skapat stort intresse dom med för det här utan tvekan.


Kenta vid tegelväggen har lurat in många nyfikna till att se våra fimer.


när vi nu klurar och arbetar med nästa film tänker vi hör och häpna gå tillbaka till stilen liknande den första filmen, vi ska försöka ta ett steg till och försöka lära känna våra beprövade figurer ytterliggare.

Gräva ännu djupare vilka dom är och bena ur vad som rör sig i deras skallar egentligen, kan bli många fina scener det nu när vi återgår till den vilda improvisations tiden igen. Sen kan det vara nyttigt för oss att få bottna i dessa karaktärer igen då vi kanske ska få visa dess för en stor publik i någon tv kanal, då är det ju bara backa bandet och se det som day one för småstadsliv. Då är det ju många som kommer se detta för första gången, och kul för er som följt detta från dag 1 lixom, tack vare er vi står här.


Städtanternas vilda improvisationer har lockat fram skratt.


Tack till alla er småstadsliv ambassadörer därute som plöjt youtubeklipp och köpt våra filmer eller sett våra shower, utan er ingen tv-serie, komihåg det!

 

Nu blir det söndagsmys med morsan som kommer hit på en kaffe, och vet ni att morsan har jag plockat väldigt mycket av till Agneta Patrull, hehe..vi får se om hon lyckas komma med nått nytt material idag?

Vem vet..


   Agneta Patrull och morsan bra lika.



 
 
Sanna

Sanna

13 november 2011 14:28

Jag tror bestämt att ni har snott lite från min kompis pappa när du gör Ingemar, haha. Kollade på Småstadsliv 3 igår och såg många likheter, lite lustigt! :)

http://sannakullberg.bloggplatsen.se

 
Angelica

Angelica

13 november 2011 22:02

Kenta är min personliga favorit. Han är så söt när han i tvåan ska ringa Vanessa och bjuda ut henne på pizza. Skulle bli glad om Kenta kunde ringa ett liknande samtal till mej :) <3
Så att få lära känna Kenta lite mer skulle vara skitroligt! :D

Har funderat lite kring karaktären Sölve. Han har ju samma namn som din farsa, är han även en sorts parodi på din far? :)

Och som ovanstående så känner jag också en "Ingemar". Såfort hans fru drar iväg nånstans så går jorden under ^^ Underbart, garvar lika hejdlöst varje gång! Ni är kungar! Ding ding ding

http://angelicanordstrom.blogg.se

Christer Johansson

13 november 2011 22:13

Ne Sölve är inte någon parodi på min far, han är helt oskyldig denna gång.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards