Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Stripteasen i senaste showen var planerad!

Av Christer Johansson - 24 november 2011 19:55

Jag erkänner nya showens lilla bus!

 

Kvinnan som fick sin klänning avriven i den senaste showen var en skådespelare och mycket väl medveten om att hennes specialdesignade klänning skulle av vid varje föreställning, hon var med under alla shower hela sommaren och gjorde ett grymt bra och modigt jobb.

Speciellt då hon gick upp på scenen i sin hemstad Söderhamn inför sina arbetskamrater som inte visste ett skit om hennes inblandning i showen, ni skulle sett deras miner då deras arbetskamrat plötsligt stod i underkläderna på scen inför 800 personer, underbart jobbat Carolina!!

Sen måste vi ju tacka Anna Olsson som hoppade in och tog stripteasen under hela höstturnen då Carolina var tvungen sköta sitt jobb på Barnens hus.

 

  Foto: Maria G Nilsson Edsbyn.

 

Ingmar Andersson dansade så klänningen flög av till tonerna av Lasse Stefanz såklart.

          

Denna blåsning blev en chock för många men jag tror dom flesta fattade att det var arrangerat, eller?


När jag ändå håller på att bikta mig så kan jag väl erkänna förra showens lilla bus på en gång, dom som såg vår första show i Edsbyn 2010 kanske minns att det var en man som ställde sig upp i publiken under jaktlagets sketch med vargfällan och skällde på oss, det var åxå en skådespelare!

Ralph stenbeck gjorde en strålande insats som med sin skånska satte skräck i våran publik när han ställe sig upp mitt i sketchen och skällde ut oss på scen efter noter och vår syn på vargdebatten, man kunde nästan ta på tystnaden i publiken och det blev en sådan pinsam tryckande stämning där det till sist brast för en annan man i publiken och bad vår mullvad att sätta sig ner och hålla käften, för ni vet att vargdebatten häruppe i hälsingeskogarna är riktigt infekterad, underbart jobb Ralph!

 

 

 

Örjan och Staken fick en rejäl utskällning för sin syn på vargen av Ralph Stenbeck under vår första show i Edsbyn, en klockren blåsning som satte skräck i vår publik.

 

Men det kyligaste av allt var att på premiären så hade Ralph vår hemliga skådis i publiken sin fru och son med sig som inte visste nått om hans blåsning, så när han ställde sig upp och börja skälla på oss på scen så tror jag att frun skulle få hjärtsnörp, sonen minns jag bara satt med sina svarta solglasögon och bara stirrade oavbrutet rakt fram.

Snacka om pinsam farsa, stackars pojk!! haha, underbart ju!

 

Så stort tack! Till våra skådespelare i publiken Ralph Stenbeck & Carolina Nilsson samt Anna Olsson.

 

 
 
Ingen bild

Angelica

24 november 2011 21:43

Haha minns det där med klänningen när jag såg er i Hofors. Tyckte faktiskt att hon hade lite väl fin klänning på sej för att se en liveshow liksom, hon skulle ju inte på nån bal. Sen när klänningen åkte av så hamnade jag i sån chock. Jag gick såklart på det, fast det var lite oklart för mej, klänningen föll så bra så det såg planerat ut men era miner på scenen gav mej en annan uppfattning. Sen efter att ha sätt kommentarer på Facebook veckan efter då ni körde i Ö-vik så förstod jag att det var planerat :) BRA JOBBAT!

 
Ingen bild

Stina

24 november 2011 22:00

Klänningsgrejen såg till en början inte fejkad ut, men hade det inte varit fejkad hade nog tjejen reagerat lite starkare...

Vad gäller Ralphs varggrej så trodde jag att den andra mannen också var med i showen.

 
Ingen bild

Zara

25 november 2011 11:06

jag gick på båda grejerna! Så himla bra gjort :D Era lurvpösar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards