Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Nu satt dom därute och väntade men vilka var dom?

Av Christer Johansson - 26 november 2011 19:34

När vi för första gången sommaren 2010 lämnade filmduken och gick upp på livescenen var vi skräckslagna men samtidigt väldigt nyfikna på vilka småstadslivsfansen var för några.

Vi visste att när gick vi upp på scenen att intresset skulle vara stort och att vi sålt en hejdundrades många dvd filmer för att vara ett amatörprojekt. Eller vi hade ju sålt mer dvd filmer än många andra större svenska filmer som visats både på tv och SF biografer.

att det skulle bli väldigt mycket folk var ju redan klart men som sagt vi hade ingen aning om vilka ni var.

Vilka var det som hade fastnat för våra filmer och nu hade bestämt sig för att köpa biljetter och se dessa skruvade figurer på en livescen.

Ungar eller gamla gubbar, tanter och barn? kvinnor eller män, eller alla åldrar? vilket klientel kommer sitta här framför vår scen och förhoppningsvis skratta åt vår småstadslivshumor?

 

    

 

Edsbyn 2010 klev vi upp på teaterscenen för första gången med en stor ångest som slog till ordentligt 5 minuter innan föreställning, det var riktigt jobbigt där bakom scen. Och utanför väntade en absolut slutsåld premiär där folk hade rest från Falun, Umeå, Vilhelmina, Gävle, Uppsala sen från hela hälsingland såklart.

Nu satt dom därute och väntade, dom som hade köpt våra filmer och sett klippen på youtube och skrattat åt både städtanter och galna mekaniker m.m

Men vilka var dom?

Dom var hela familjer med fyra generationer, 4 åringar satt sida vid sida med sin 80 åriga morfar, det var mamma och pappa med sin tonåringar till barn, det var grabbgängen och flickgängen, alla var dom representerade där dom satt tillsammans och skrattade till vår skruvade hälsingehumor, helt jävla fantastiskt!

Det var en familj som tyckte det var så himla kul att precis hela familjen kunde och verkligen ville gå tillsammans på detta då det älskades av hela familjen på fyra generationer, annars brukar det bli att ungarna går på sitt och vi föräldrar åker på något annat, men just småstadsliv var så finemang för detta ville verkligen hela familjen se och uppleva tillsammas.


      


än engång ett stort tack till vår underbara publik för utan er energi och ert stöd så har vi aldrig orkat eller vågat fortsätta att göra detta och gå upp på livescenen kväll efter kväll. Och vi fortsätter gladeligen att producera vår skruvade humor både på film och teaterscenen om ni orkar och vill ha mer.


 


Puss & kram till er alla småstadslivs fans därute, ni är bäst!!

 

 

         

 

 

En mini Stånkis får avsluta detta blogginlägg, så jäkla bäst ni är alltså!!



 
 
Ingen bild

Angelica

26 november 2011 21:05

Är det nån som är bäst här så är det väl ändå ni!
Har man lyckats göra nånting som en familj på 4 generationer gillar så har man verkligen lyckats! Och jag är öppen för all sorts humor så att få mej på kroken är inte speciellt svårt. Men ni är underbara!

Och jag lovar att ni kommer tröttna på dessa filmer och liveshower långt före vi ens börjar gäspa till dom. NI är bäst!!!!

 
Ingen bild

Stina

26 november 2011 21:19

Håller med föregående talare nästan till punkt och pricka. Jag var ganska sen att haka på hajpen, typ ett år sen (när DVD 1-3 gick att köpa på nätet). Men sen dess har jag varit helt fast. Och fått en hel del västernorrlänningar att gilla er lika mycket som jag gör.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards