Direktlänk till inlägg 28 november 2011

"Jag kan ljuga och hitta på bäst fan jag vill"

Av Christer Johansson - 28 november 2011 07:43

07.46 är klockan och har precis stigit upp för att leva en dag till av mitt första liv som människa, men jag har inget jobb att åka till. För ett 1.5 år sedan så kravlade jag mig ur sängen för att åka till min restaurang och jobba lunch men nu sitter jag här framför en skärm och ska försöka hitta på lustiga situationer som folk ska skratta åt.

Men jag saknar inte en dag från mitt liv i krogbranschen, jag kan det där nu och orättvisorna är för stora i denna slitsamma vardag. Nu får jag göra nått som jag brinner för och finner mening i och får mig att må bra som en hjulbent människa jag är.


 

En vanlig dag på jobbet typ, dela säng med en skäggprydd kvinna med hår på bröstet under sin behå.


Men knepigt och ovant är det ju att inte ha ett riktigt jobb sådär, ha ett fikarum med arbetskamrater man kan sitta och gnälla över dagens orättvisor för. Ett arbete där man stämplar in och ut och för att sedan åka hem.

Här sitter jag ensam och ska försöka hitta på nya situationer och vinklingar i en värld av familjer och livsöden som egentligen inte finns. Jag kan ljuga och hitta på bäst fan jag vill med målet att det skall roa och få folk att må bra och skratta, men jävlar vilket knepigt jobb jag har.


   

Hur normalt är det att ligga där i gruset nedanför scenen utan repliker, kolla på publiken liksom?


Det jag sitter och skall försöka göra nu är ju följande.

En ny radioshow med 20 avsnitt med helt nya sketcher till p4 Gävleborg, en ny liveshow till sommaren 2012.

Sen regisserar jag just nu en ny film som vi planerar att släppa i mars 2012, sen ska jag börja kika på en julshow till nästa år så det är ju en del faktiskt som ska skapas.

Utöver detta så har jag och Christian två företagsjobb denna vecka då vi skall på med behåar och lite smink för att underhålla lite bland julskinkor och snapsar, så det är klart att det finns jobb men annorlunda är det.

Fast på ett positivt sätt såklart.


 

Smink och klänning på idag då det ska filmas lite fröken Patrull.

08.20 är klockan nu ser jag och kaffebryggarna har puttrat färdigt, en liten kopp innan jag försvinner in i småstadslivs universum och försöker sy ihop lite sommarshow, sen klockan 12.00 kommer Roxa vår filmare hit och tar mig ner till människobyn för att filma lite städtanter till nya filmen.

kan en arbetsdag se ut för en småstadslivs arbetare idag, ja lite knepigt är det ju!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards