Direktlänk till inlägg 30 november 2011

"Vansinnesvrålet kommer som på beställning och din käft blir som ett vulkanutbrott"

Av Christer Johansson - 30 november 2011 16:17

Klart man vill att Sveriges alla barn skall göra snögubbar och åka pulka för fullt nu men själv så klagar inte jag att snöskoveln står orörd och ensam i ladans vrå. Med gröna gräsmattor och ett leende på läpparna så får jag vardagen att gå här i min lilla stuga ute i den djupa hälsingeskogen, men just nu väntar jag på att Christian skall dyka upp för vi skall repa lite inför helgens företagsgig. Hoppas jag hinner repa mig innan han dyker upp bara, för jag har bränt hela käften ur led, och jag skojar inte!

 

  Förbannade jävla Lasagne helvete & vara het!

 

Efter att ätit en utav Sveriges hetaste lasagne där jag alldeles för hungrig ivrigt skopat in en jättetugga utan att känna efter att lasagnen svalnat för ett sådant stort intag i käften.

Alltså helvete vad förbannat het en lasagne kan bli som kommer direkt från ugnen!

Man blir förbannad på sig själv att man inte kan vänta tills den har normal temperatur för att ätas, sen blir man irriterad och förbannad på själva lasagnen, varför måste du vara så förbannat het jämt!?

Inte fan är andra maträtter så heta, kolla på till exempel pannbiff med potatis inte fan blir han så där het, nej!


   Farbror pannbiff kan man lita på iaf.


Jag blev så förbannad på lasagnen att jag vägrade äta den fan, ska han bränna min käft så morsan blir vettskrämd när man öppnar den för att säga hej så kan han förbli oäten, aldrig i helvete att jag tänker äta den där vrålheta saken.

Det blev några grillade korvar med bröd istället, kanske om jag blir hungrig senare ikväll att jag ger honom en andra chans, men då blir det bara för att jag måste och jag tänker fan inte titta på den då jag äter, det kan han glömma.

 

Nusa har jag lugnat ner mig lite, men det ömmar fortfarande i käften.

Jamen ni kan ju prova själv att ta en stor tugga av din hemmagjorda lasagne som kommer direkt från ugnen, vansinnesvrålet kommer som på beställning och din käft blir som ett vulkanutbrott.


Jaja, filminspelning imorgon med Stånk Tommy, kanske passar bra det nu med mitt rådande humör!


 
 
Ingen bild

Angelica

30 november 2011 18:17

Ett litet tips som min mamma alltid gav mej när det var dags att äta. Börja att äta från kanterna liksom. Börja inte mitten :P
Och såklart: BLÅS!

 
Ingen bild

Johanna S

30 november 2011 20:16

HAHAHA!! jag dööör, han tappar det på lasagnen, sjuuuukt roligt :D kungjävel! man får tappa det ibland

 
E

E

30 november 2011 21:52

Haha tror jag garvat igenom hela din blogg nu! Likaså sett eran live film bland vargar och städkärringar! Ni är bäst!! Hoppas på fler filmer med er snart

http://www.lillaemmpa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 20 maj 2014 16:10


Och många spännande namn är klara för vår nya film, återkommer om det! Nu först ska vi köra vår enda föreställning i sommar i Edsbyn Öjeparken 20 juli, välkomna! Biljetterna finns ute nu på TICNET! All biljettinfo finns på: www.smastadsliv.se ...

Av Christer Johansson - 29 november 2013 15:44


Stånk Tommys 50års Fest! En liveshow med alla småstadslivfigurer, turnestart våren 2014. Sen har jag lite fler filmprojekt på gång utöver Holmsveden, återkommer till det! Här nedan jobbas det med en affisch, inte klar dock där ett stavfel på pr...

Av Christer Johansson - 19 september 2013 11:11


Kladd en skiss eller ett manus? Ja det är faktiskt det sistnämnda, delar från ett manus inför den första småstadslivfilmen. Tankar om filmen slarvigt och stressat nedskrivet på papper, men man ser faktiskt en replik där i slutet, men jävlar du! K...

Av Christer Johansson - 5 september 2013 23:10

Varsågoda! All info om filmvisningar och dvd släpp kommer finnas på vår hemsida. www.tillbakatillholmsveden.se ...

Av Christer Johansson - 2 september 2013 07:35

Klockan har blivit 07.15 när jag lyfter kannan och häller upp en kopp av det rykande svarta, jag ler litegrann utan att jag märker det. Utanför mitt fönster rullar dom första bilarna mot sina arbeten, men jag då? Ska inte jag iväg på något arbete, ...

Presentation


Christer Johansson

Impulsiv och nästan oförskämt spontan försöker jag leva mitt första liv som människa.


Fråga mig

133 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni se en ny småstadslivfilm eller vill ni se den nya byn med bara nya figurer som jag lurar på?
 Ny småstadslivfilm.
 Ny film med helt nya figurer.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok.


Ovido - Quiz & Flashcards